Alla kommentarer avkrakowlisa

Before Midnight2013-06-30
Vilken besvikelse! Ethan Hawke är så dålig och töntigt amerikanske att man vill gråta. Enda behållningen är Delpy.

The Bourne Legacy2013-02-06
Rätt meningslös film, väl? Inte ens särskilt spännande. Det enda som jag riktigt gillade var scenerna i snölandskapet och Rachel Weisz's rollfigurs snygga hus. Weisz förresten - varför accepterar hon en sån här sjukt mesig roll? Hennes insats består ju enbart i att gråta, darra på underläppen, beundra sin beskyddare och vara allmänt mesig.

Där vi en gång gått2012-12-03
Bygger på en väldigt bra roman, men filmen är inget vidare, tyvärr. Skådespelarna är tafatta, man får ingen känsla för epoken som historien utspelar sig i och personporträtten är väldigt platta. Har man inte läst boken och/eller har kunskaper om Finlands historia, kan det nog vara svårt att hänga med i handlingen. Kanske är den långa versionen bättre?

Sidewalls2012-09-24
Börjar starkt, men blir till slut lite långtråkig. Regissören borde ha lagt mer lite mer tid på innehållet än på formen, tror jag. Men väldigt rolig på sina ställen!

Min japanska vän2010-12-05
Amélie är inte fransyska, hon är från Belgien!!

Love Songs2010-11-16
Gud så fjantig.