3.4

Snowden

Historien om Edward Snowden och hur han läckte tusentals av den amerikanska statens hemligstämplade dokument till massmedia i juni 2013.

Originaltitel Snowden
Regissör Oliver Stone
Manus Kieran Fitzgerald, Oliver Stone
Genre Drama, Thriller, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Joseph Gordon-Levitt, Shailene Woodley, Melissa Leo, Zachary Quinto, Tom Wilkinson, Rhys Ifans, Nicolas Cage, Timothy Olyphant, Scott Eastwood, Ben Schnetzer, Logan Marshall-Green, Joely Richardson, Ben Chaplin, Lakeith Stanfield, Bhasker Patel

2021-10-05
Nja, säkert intressant film även om den blir lite långdragen, men ska jag vara ärlig kastade jag bara ett öga på filmen och orkade inte vara koncentrerade på hela filmen..
amam
2021-07-11
Väldigt dramatiserad, blir lite svårt att ta på allvar trots viktigt ämne.
2021-05-15
Precis samma upplägg som andra amerikanska biografiska filmer. Det är sedvanliga ingredienser och klyschigt. Möjligen framställs han inte som lika nördig och efterbliven som många andra.
JD
2021-04-16
Varken som sagoberättare eller föreläsare har Stone någonsin kunnat beskyllas för att vara subtil. Men både sagor och föreläsningar kan ju vara ganska underhållande. Och det är onekligen ett viktigt stycke samtidshistoria.
pokerfacedpots
2020-02-29
Varför, varför, varför förställer Joseph Gordon-Levitt sin röst så otroligt onödigt och överdrivet. Förstör filmen för mig... han är ju bra annars.
Harkaiden
2019-11-19
Välgjord dramatisering, men för en bättre djupdykning och/eller komplement hade jag rekommenderat dokumentären "Citizenfour" och nu även Snowdens bok "Permanent Record".
Zebulonm
2019-10-31
Bra och intressant
Starkbröl
2018-10-23
Lång och långsam men bra. Nicolas Cages ögonbrynsviftande får vara med på ett hörn också, bara en sån sak. Joseph Gordon-Levitt är grym som vanligt och passar dessutom mycket bra i denna roll.
Mysharry
2018-10-16
Riktigt bra! Lite väl mycket hyllning, men det var ju en bra grej han gjorde. Gordon-Levitt gör en mycket bra roll, men Cage förtjänar inte att vara med.
Roswall
2017-12-29
Som film helt ok, får ett symboliskt höjd poängen.