2.5

The Most Hated Woman in America

Historien om den frispråkiga ateisten Madalyn Murray O?Hair, från de episka rättegångarna till hennes beryktade kidnappning.

Originaltitel The Most Hated Woman in America
Regissör Tommy O'Haver
Manus Tommy O'Haver, Irene Turner
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Melissa Leo, Michael Chernus, Juno Temple, Brandon Mychal Smith, Adam Scott, Josh Lucas, Rory Cochrane, Alex Frost, Vincent Kartheiser, Ryan Cutrona, Sally Kirkland, Andy Walken, Devin Freeman, José Zúñiga, David Gueriera, Peter Fonda, Anna Camp

HerrNenne
2021-11-21
Jättekonstig film nästan helt utan struktur. De struntar helt i hennes gärning, den stressas förbi, och filmen blir istället ett mischmasch av tråkiga flashbacks som visar vilken irriterande person hon är, en utredning som stressas förbi, ett stort brott som stressas förbi, samt en upplösning som stressas förbi. Det finns flera intressanta historier här men ingen av dom får chansen att berättas ordentligt.
NoWireHangers
2017-07-29
Mina förkunskaper om Madalyn Murray O'Hair begränsar sig till att jag vet vem hon är och känner till de ungefärliga omständigheterna kring hennes död. Filmen var ganska intressant. Den skildrar henne som en person man å ena sidan kan gilla men som samtidigt hade ett antal betydligt mindre trevliga sidor. Det blir varken en hyllning eller svartmålning utan känns som en balanserad skildring. Mycket av filmen skildrar hennes förhållande till sin familj och hinner inte ge någon riktigt djup skildring av hennes offentliga liv och som ledare för sin organisation. Men det är en intressant och välspelad film även om den delvis mest hinner skrapa på ytan vad gäller skildringen av denna komplexa person. Slutet kändes lite hastigt dock.
filrob88
2017-07-18
Helt okej. Storyn är bättre än filmen.
Metheuz
2017-07-08
Lite smålustig film som ligger nånstans i gränslandet mellan tvåa och trea i betyg. Men ett malplacerat tonskifte i slutet sänker ner den ett hack.
Zipper
2017-03-31
Film om intressanta personer och skeenden som hade kunnat göras ännu bättre. Madalyn Murray O'Hair var charmig på sitt sätt, jag vet inte om jag tyckte att Melissa Leo riktigt fångade det. Kändes som att slutet hastades över.
Murvel48
2017-03-29
En intressant och delvis spännande story om något ur amerikansk nutidshistoria som jag inte kände till tidigare. Sevärt!