Red Rock West

Arbetslös och pank kommer Michael till den lilla staden Red Rock West där han blir förväxlad med en yrkesmördare. En barägare vill att han ska mörda hans otrogna fru.

Originaltitel Red Rock West
Regissör John Dahl
Manus John Dahl, Rick Dahl
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Dennis Hopper, Lara Flynn Boyle, J T Walsh, Dwight Yoakam, Robert Apel, Timothy Carhart, Craig Reay

Bomkia
2006-08-09
Underhållande western med viss noir-känsla.
Stan
2006-07-30
Stark trea.
origC-J
2006-02-04
Intressant noir-western med fina insatser av Cage och Hopper. Svag fyra bara för att jag är så snäll.
Mr.Purple
2005-10-19
David Lynch-hyllning framförallt.
Goliatbagge
2005-09-13
Den här filmen handlar om girighet och vem man kan lita på. Kan man köpa allt för pengar? Filmen har en rätt så underhållande historia med en del intressanta twister, men annars känns filmen rätt så medioker. Den får en svag trea i betyg.
RiffRandell
2005-07-17
Ganska bra variant på film noir-temat. Blue Velvet ja!
chris_lambert_
2005-07-03
häftigt foto och bra skådespeleri av främst Dennis hopper .. coolt soundtrack och ja, allmänt cool stämning i filmen
saturday_sun
2005-03-27
en hyllning till david lynch
Mr.Purple
2004-10-04
Håller me djonipony.
djonipony
2024-01-24
2024-01-23: behåller trean efter omtitt, drygt 19 år senare. Småmysig thriller, som dock borde kunnat bli bättre iom den underbara settingen med småstad, vanligt folk som Fargo-eskt hamnar i knepiga brottssituationer, osv. Bättre än Blood Simple, men inte i nivå med Fargo-filmen, Fargo-serien, eller The Ice Harvest. 2004-09-29 (3/5): bra thriller, som en bra mix av blue velvet o twin peaks. vissa miljöer och toner påminner om TP och scenen där cage o boyle kikar ut från garderoben e ju som hämtad från BV.