3.5

Once Upon a Time in Hollywood

Los Angeles 1969 - nöjesbranschen håller på att förvandlas för gott. Tv-stjärnan Rick Dalton och hans stuntman Cliff Booth försöker göra comeback i ett Hollywood de inte längre känner igen.

Originaltitel Once Upon a Time... in Hollywood
Regissör Quentin Tarantino
Manus Quentin Tarantino
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Mike Moh, Luke Perry, Damian Lewis, Al Pacino, Nicholas Hammond, Samantha Robinson, Rafal Zawierucha, Lorenza Izzo, Costa Ronin, Damon Herriman, Lena Dunham, Madisen Beaty, Mikey Madison, James Landry Hébert, Maya Hawke, Victoria Pedretti, Sydney Sweeney, Harley Quinn Smith, Dallas Jay Hunter, Kansas Bowling, Parker Love Bowling, Cassidy Hice, Ruby Rose Skotchdopole, Danielle Harris, Josephine Valentina Clark, Scoot McNairy, Clifton Collins Jr, Kurt Russell, Zoë Bell, Michael Madsen, Rebecca Gayheart, Dreama Walker, Spencer Garrett

Nathalena
2022-07-27
Scenen mot slutet är ju värt att vänta på. Den är brutal och helt underbar!
hannaeriksson444
2022-01-26
Fantastiska skådisar, men jag anser att filmen saknar handling/upptrappning. Därför blev den alldeles för långtråkig för mig.
vonadel
2021-12-13
Nu tillhör jag väl inte skaran av de största Tarantino-fansen. Därmed inte sagt att jag ogillar hans filmer heller. Denna blev lite för seg bara. För lång helt enkelt. Gillade slutet dock. Och skådisarna kan man inte heller klaga på. 5/10
Körsbär
2021-08-29
Otroligt segdraget med story-building för min del, gillar annars dom långa scener som filmen bjuder på. Sharon Tate scenerna hade jag kunnat vara utan i denna film, jisses vad långsam filmen känns med dom. Men filmen har många otroligt fina scener och bra/häftiga karaktärer. Så det är ju helt klart en fyra, en svag fyra från mig.
henrikj
2021-08-23
Riktigt bra känsla större delen av filmen och jag gillar de långa tagningarna (homage till Leones spaghettiwestern?) men är inte alls ett fan av sista 20 minuterna som tyvärr drar ner betyget för min del. Synd annars på bästa Tarantino på väldigt länge.
quelnightmare
2022-03-23
Stjärnor och världar kolliderar när Quentin Tarantino serverar sitt mest omtänksamma och personliga verk hittills. Det här skulle kunna ha gått helt fel, men en Tarantino-film är alltid en händelse.
Afflicter
2021-06-04
Varför tyckte jag att det här bara var en ok film på bio? Den är briljant. Det enda som drar ner den en aning är expositionsscenerna med Sharon Tate.
WillyV
2021-06-04
Bästa QT på länge.
Starkbröl
2021-05-28
De flesta scener är väldigt bra, men det finns inget som fogar ihop scenerna till en enhet.
RichardEk
2021-04-03
Jag kan gilla en film som är galet välgjord och med ett långsamt tempo som drar in betraktaren i ett visst känsloläge (lite som David Lynch filmer men inte lika mycket av en hypnotisk tripp) även ifall filmen sedan inte har en överdrivet intressant handling. Det här är en sådan film. Superba skådespelare ner i minsta biroll gör inte saken sämre.