3.1

Kalifornia

Brian och Carrie ska åka till Kalifornien för att göra research till en bok om seriemördare. De annonserar efter ressällskap och får tag på det unga paret Early och Adele. Efterhand misstänker Carrie att Early är en mördare.

Originaltitel Kalifornia
Regissör Dominic Sena
Manus Tim Metcalfe
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Brad Pitt, Juliette Lewis, David Duchovny, Michelle Forbes, John Zarchen, David Rose, Patricia Sill, Judson Vaughn, Mars Callahan, Sierra Pecheur, James Michael McDougal

pungsnigel
2021-08-21
Satan vad Brad Pitt spelar över
sodomiten
2018-06-25
Totalt intetsägande skitfilm. Det finns något budskap med kaktusarna som dyker upp så ofta men jag bryr mig ärligt talat inte. Brad Pitts sämsta film.
monodrive
2018-03-10
Minns detta som en riktig storfilm från 90-talet, men tidens tand har inte varit nådig... fruktansvärt överspel av de flesta men framförallt Pitt. En 3:a för nostalgiskt värde.
Dream
2017-03-06
Långsam start, men det blir bättre den sista halvtimmen. Om man ska slänga in lite politik, (Trots det egentligen inte har något med filmen att göra, då filmen gjordes långt innan!) Så kan man beskriva David Duchovnys karaktär som den typiska Clinton supportern, medans Brad Pitts "Rednecken" kännetecknar den typiska Trump supportern, en kul iakttagelse av karaktärerna faktiskt. Betyg en Svag 3a.
2016-10-02
Den klart bästa Charles Starkweather-inspirerade filmen jag sett! Väldigt spännande och välspelat. Det här och Seven är det bästa Brad Pitt medverkat i. Ger även ett stort plus till Juliette Lewis, David Duchovny och Michelle Forbes.
sawa
2015-02-25
Lite väl mycket våld, blod och elände.
2014-11-08
Väldigt mörk pre-seven film som fungerar väldigt bra. Den funkar bäst tack vare Brad Pitt och inte minst Juliette Lewis som spelar det ganska störda paret som ska guida David Duchovny genom spår av seriemördare. Det mörka och dystra fotot skapar en stämningsfull atmosfär och man sugs in i filmen. En bra beskrivning är skräck genom subtil atmosfär. 3+
Berniey
2013-01-18
Överdrivet skådespeleri och David Duchovny känns inte övertygande liksom filmen men den har sina stunder!
Xenox
2012-07-08
Brad Pitt är som vanligt riktigt bra, även Juliette Lewis gör en bra insats. Filmen är dessutom en ganska spännande thriller.
Technoir
2012-02-10