The Mule

Earl Stone, en fattig och ensam man i 80-årsåldern, blir erbjuden ett jobb som chaufför. Det låter enkelt, men vad Earl inte vet är att han precis har tagit jobbet som knarkkurir åt den mexikanska kartellen. Han gör det bra ? så bra att han får större leveranser och blir tilldelad en handler. Han är dock inte den enda som håller koll på Earl då han också hamnat på den hårdföre DEA-agenten Colin Bates radar.

Originaltitel The Mule
Regissör Clint Eastwood
Manus Nick Schenk
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Bradley Cooper, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Ignacio Serricchio, Andy Garcia, Taissa Farmiga, Alison Eastwood, Richard Herd, Lobo Sebastian, Manny Montana, Noel Gugliemi, Robert LaSardo, Clifton Collins Jr, Loren Dean

Adoniram
2023-06-22
Clintan gör som vanligt jobbet, både som skådis och regissör. Hade gärna satt en fyra men tycker filmen svajar och manuset är betänkligt tunt.
Starkbröl
2023-04-26
Lite småintressant men kommer liksom aldrig igång. Fladdrar iväg vid halva ungefär och kommer aldrig tillbaka efter det. Nästan samtliga Breaking Bad-avsnitt var bättre. Men absolut inte en dålig film.
Philips
2023-02-18
Clint Eastwood levererar
djonipony
2023-01-20
En av alla som glömts bort för betygsättning. Gillade den. Den typ av lågtemporulle som passar nu när Clintan är kring 90.
matsymats
2020-11-06
Fy fan vad dumt.
Albion
2020-11-03
Dramakomedi, men jag har problem med kombinationen komedi o knark. Det blir vajsing och sänder lustiga signaler. Och för övrigt är historien blasé och berättas ganska trögt. Betyget stannar på en 2;a
Djason
2020-11-02
Clintan förvandlar denna rätt slätstrukna film till en intressant rulle.
Commandante
2020-09-27
En given trea. Skurkarna känns lite för snälla, Clintan lite för lättlurad och familjebudskapet lite för klyschigt framfört.
Visse93
2020-07-29
Clint Eastwood vet fortfarande hur man gör film. Mycket bra film!
Stan
2020-03-14
jävligt skön clintan. men mycket breaking bad-vibbar