3.4

Guardians of the Galaxy Vol. 3

Peter Quill sörjer Gomorras bortgång och försöker forma en ny framtid. Quill måste dock få ihop gänget igen för att stoppa ett nytt hot mot galaxens existens.

Originaltitel Guardians of the Galaxy Vol. 3
Alternativ titel Guardians of the Galaxy 3
Regissör James Gunn (II)
Manus James Gunn (II)
Genre Drama, Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Bradley Cooper (röst), Vin Diesel (röst), Pom Klementieff, Karen Gillan, Chukwudi Iwuji, Elizabeth Debicki, Will Poulter, Sean Gunn, Sylvester Stallone, Michael Rosenbaum, Daniela Melchior, Maria Bakalova (röst)

Skapad 2024-03-16 av GabrielN89
Jag inleder denna recension, som skrevs i våras när jag just sett filmen, med att jag inte har som de flesta andra Marvel- fans inte växt upp med deras tidningsserier. Jag introducerades till detta...   Läs mer »

TURGUT
2024-02-13
3+, helt ok avslutning på Guardians of the Galaxy trilogin, mycket humor och bra musik.
zENOn
2023-12-29
Underhållade och bra avslut på Gunn's trilogi.
Stan
2023-12-04
Högljutt, spretigt men rätt underhållande
ekneB
2023-08-23
Är mer och mer inne på att James Gunn är oförmögen att producera dåligt material. Den är riktigt bra även om den inte är lika bra som första filmen i trilogin, bygger mycket på känslor och lite sista natten med gänget. Ska bli intressant att se var dom tar det härnäst, men i och med Gunns DCEU projekt lär det väl vara hans sista insats i Guardians?
Commandante
2023-08-21
Storyn är simpel nog för att rymmas på en servett och alla olika fåniga humanoider känns som ett menageri hämtat ur rollspelet Mutant. När berättelsen är som bäst lyser den med humor, känsla och bra musik, men oftast är det mest bara ologiskt och fånigt.
Rune2000
2023-08-14
Filmen är lite mer seriös jämfört med de första två och de typiska James Gunn-skämten lyser med sin frånvaro. Men det påverkar inte min helhetsupplevelse. Vi får samma gamla Marvelformeln med drama och action, utan några större överraskningar. I slutändan är det en helt ok film även om Chukwudi Iwuji som The High Evolutilnary är den bästa antagonisten som Gardians har haft.
Spook
2023-08-02
En av de bästa marvelfilmerna helt klart. blev väldigt känslosam och ett par tårar föll. kanske ger den en 5:a senare. Får se.
Shinobi
2023-07-11
Barbarella var så före sin tid.
Phyx
2023-07-08
Jag har inte gråtit till en film så mycket sen Den Gröna Milen. Originell handling, inget tjafs, inga konstiga påtvingade agendor eller otroliga händelser. Så här gör man en film. Jag tyckte första var bra, den andra sådär och nu ser jag faktiskt fram emot en till.
djonipony
2023-07-08
Guardians är enda undantaget, resten av såna här filmer kan gott hoppas. Lika frejdigt och härligt äventyr som tidigare, men mer spelande på känslosträngarna. De använder verkligen gulliga djur så att det hugger rätt i hjärtat. Bra soundtrack som vanligt och lägger de ner nu (vilket knappast sker) så har de en riktig kanontrilogi.