2.3

Suicide Squad

Ett gäng fängslade superskurkar samlas och förses dem de kraftfullaste vapnen regeringen kan uppbringa. De skickas sedan iväg på uppdrag att besegra en fiende som sägs vara oövervinnlig. Underrättelseofficeren Amanda Waller har bestämt att den enda lösningen är en grupp av omaka och förkastliga individer utan något att förlora. Gruppen inser dock snart att de inte blivit utvalda för att lyckas utan för att få skulden när de misslyckas.

Originaltitel Suicide Squad
Alternativ titel Task Force X
Regissör David Ayer
Manus David Ayer
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Will Smith, Margot Robbie, Jared Leto, Cara Delevingne, Joel Kinnaman, Viola Davis, Jai Courtney, Jay Hernandez, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Karen Fukuhara, David Harbour, Ike Barinholtz, Scott Eastwood, Shailyn Pierre-Dixon, Common, Ezra Miller, Adam Beach, Ted Whittall, Robin Atkin Downes, James McGowan, Jim Parrack, Kenneth Choi

Sklingy
2024-03-21
Personligen tycker jag filmen är sevärd. Önskade mer ifrån den och att faktiskt få uppleva Lego som Joker, mer än de få minuter han är närvarande. Karaktärerna är så färgstarka och förtjänade att få utvecklas mer. Margot Robbie som Harley Quinn är dock 5/5 - hon är som klippt och skuren!
Olof_Gronlund
2024-01-09
Vilken jävla insats av Leto som Jokern, överglänser Heath från Batman-filmerna helt klart. Men tydligen ska Leto aldrig gått ur karaktären mellan tagningarna. Will Smith sa att han nästan inte fick träffa den riktiga Leto. I övrigt en skitfilm, sämre än Justice League iaf.
Sheepy
2023-04-11
Suicide Squad ger ungefär samma upplevelse som om man vore kulan i ett flipperspel. Man kastas snabbt runt från scen till scen utan att få andas och sen är det slut. Karaktärerna är överlag trista, alldeles för många och underutvecklade. På plussidan är det hela hyfsat snyggt och humorn är inte riktigt lika genomskinlig/uppenbar som i Avengers.
quelnightmare
2021-08-15
DC kastar tärningarna...
LenWidleheyt
2020-05-01
Hade hört att den skulle vara dålig, men herrejääävlar! Den så kallade "handlingen" drivs av... ingenting. I en film som borde handla om färgstarka karaktärer får ingen ens en chans att utveckla en personlighet. Harley och Deadshot är nätt och jämnt undantag. Det här manuset kunde skrivits av en gymnasieelev. Resultatet är tråkigt och meningslöst.
päronanton
2020-02-01
Andra gången jag ser den! Margot Robbie! Wow!
Djason
2019-02-19
Margot Robbie är filmens höjdpunkt punkt och slut.
HerrNenne
2018-10-06
Alla pengar och all vilja som ligger bakom den här filmen som ska vara en del i deras stora satsning.. Och så väljer dom att ha slutfighten inte bara i mörker, utan i en dimmig rökstorm i ett skyfall också för att man absolut inte ska få gotta sig i det. Haha, kom igen, seriöst. Deadshot är riktigt bra, och Harley Quinn är ofta bra, men dippar ofta in i fanservice som känns pålagd. Men den missar hela tonen, plotten är hastad och fokuserar på fel saker, och man bryr sig inte om karaktärerna. Ett misslyckande. OCH! det misslyckade soundtracket.. Att försöka få varje scen att bli episk med en välkänd låt blir... kaka på kaka på kaka, bara larvigt. Innan fem minuter har gått har vi fått ungefär lika många "episka" populärkulturella välkända låtar som ska sätta tonen för karaktärerna. Är det det enda sättet du kan, Ayer? Nolla.
vonadel
2018-06-26
Så var det då äntligen dags att se denna bespottade film. Till en början kändes det som att, nä detta är nog ännu en film som fått oförtjänt kritik. Men, efter tag kändes det som att det bara var att sälla sig till den skaran av kritiker. Alldeles för tunn story. Lite taskigt för Robbie som gör en så bra prestation. 4/10
drbond
2018-05-12
Kära fimtipset följare, se ej denna. Man blir bara förbannad