Marguerite

Marguerite är en förmögen kvinna som älskar att sjunga. Hon uppträder regelbundet för sina aristokratiska vänner men ingen vågar berätta för henne att hon saknar talang. Problem uppstår när hon bestämmer sig för att uppträda offentligt.

Originaltitel Marguerite
Regissör Xavier Giannoli
Manus Xavier Giannoli, Marcia Romano
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Catherine Frot, André Marcon, Michel Fau, Christa Théret, Denis Mpunga, Sylvain Dieuaide, Aubert Fenoy, Sophia Leboutte, Théo Cholbi, Astrid Whettnall, Vincent Schmitt, Christian Pereira, Martine Pascal, Grégoire Strecker, Jean-Yves Tual
Filmnummer 119238

2021-05-15
Florence Foster Jenkins har nog kopierat en del, för den här kom först. Sedan är den här bara inspirerad av verkliga händelser.
2018-06-11
Det är svårt att inte jämföra den här med Florence Foster Jenkins, och det är möjligt att jag hade gillat den här mer om jag inte hade sett FFJ innan, men nu bleknar den i jämförelse. Allt känns lite avslaget och det är lite för rörigt berättat. Jag tycker inte heller att man får komma karaktärerna tillräckligt nära för att riktigt kunna bry sig om dem. En ganska trist film måste jag tyvärr konstatera, även om det faktum att jag redan kunde historien i stora drag nog bidrog till det
Raimo_1985
2018-02-15
Är både väldigt roligt och gör ont. Ibland är sanningen bättre. Eller är den det?
okidoki
2016-06-16
Ett vemodigt och gripande porträtt i långsamt tempo.
solan
2016-02-08
En magnifik film om svek och feghet.
Zipper
2016-01-29
Finstämd film som gör något som skulle kunna blivit en drift med en obegåvad och omedveten människa (a la Idol), men som väcker sådana sympatier för henne i mig att det nästan är outhärdligt. Catherine Frot gör allt rätt! På grund av vissa konstigheter i slutet blir fyran svag.
Tonti
2015-11-22
Underhållande porträtt av en kulturell brytningstid. Finns tillräckligt med ömhet för att det inte ska bli för mycket av freakshow.