2.5

Lek till döds

Paret Otis flyttar in i huset bredvid paret Parkers hus, och de blir genast goda vänner. En dag föreslår Eddy Otis att de båda männen för en natt ska byta partners...

Originaltitel Consenting Adults
Regissör Alan J Pakula
Manus Matthew Chapman
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Kevin Spacey, Forest Whitaker, Mary Elizabeth Mastrantonio, Kevin Kline, Rebecca Miller, E G Marshall, Kimberly McCullough, Melissa Moore

2023-02-25
Nja, trots att jag är svag för dessa 90-tals thrillers blev den lite väl fånig och ologisk. Grundstoryn är klassisk, men sedan hur några av karaktärerna beter sig blev bara underligt. Synd på en i övrigt snygg produktion.
andmoreagain
2013-09-12
Fånig och ytterst fantasirik (alt. icke trovärdig) historia om ett par som utsätts för en hejdlös galning (Spacey). För att vara en Pakula-film kanske det är en besvikelse men Cline, Spacey och inte minst Whitaker gör det väldigt bra av det dåliga.
ClintanTheKing
2013-08-16
Helt okej thriller. Spacey är skrämmande.

2011-06-19
Denne likte vi!
ami86
2010-04-11
Dålig story med mycket detaljer och handlingar som är helt ologiska och rentav otroliga. Känns som att andra halvan av filmen skrevs ihop hastigt och slarvigt. Tyckte inte alls att detta var bra.
paycheck
2005-05-08
Bra och spännande thriller. Inget speciellt annars.
Earthbind
2005-02-25
Började ok men resten av filmen kändes på tok för överdriven för att kunna vara trolig. Gillade dock scenen precis innan att eftertexten började rulla =)