1.7

Jordens undergång - cat 8

Försvarsexperten Dr Jane Brandt presenterar ett avancerat globalt säkerhetssystem som bygger på solens kraft. Men en olycka får allvarliga konsekvenser. Och ett ännu värre hot som kommer att göra slut på allt mänskligt liv är på väg från solen.

Originaltitel CAT. 8
Alternativ titel Day of DisasterAsteroid
Regissör Kevin Fair
Manus Donald Martin
Genre Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Matthew Modine, Maxim Roy, Ted Whittall, Francis X McCarthy, Spiro Malandrakis, Daniel DiVenere, Kate Drummond, Ray Galletti, Kimberly-Sue Murray, Kalinka Petrie

Robkiller
2016-04-15
SyFy med jordens undergång igen... handlingen är ologisk, dramat är det vanliga, skådespelarna halvrisiga, effekterna lite bättre än vanligt... men utdraget till 3 timmar så blir det alldeles för segt...
Harford
2015-05-28
Katastroffilm är bara förnamnet. Helt otroligt dåligt skådesperi från ALLA utom Matthew Modine (som helt obegripligt har hamnat i den här filmen. Han är en utmärkt skådespelare som gjort många fantastiska roller i klassiska filmer. Förmodligen har han drabbats av akut peningbrist, precis som Nicholas Cage som också gör vad som helst för pengar nuförtiden för att undvika personlig konkurs). Manuset verkar vara skrivet av en 12-åring. Samtliga karaktärer är fullständigt omöjliga att tro på. Konstigt nog är specialeffekterna förvånansvärt bra, speciellt med tanke på att filmen måste ha haft en extremt liten budget. Film är att ta i. Det är ju ett TV-program i två delar. Det är svårt att säga vilken del som är sämst. Båda ligger på en svag etta. Att huvudpersonen har hatar sin dotters pojkvän är inte svårt att förstå. Vilken pappa vill att ens 18-åriga dotter ligger med en 32-årig misslyckad polisaspirant? (Som dessutom inte kan agera sig ut ur en blöt papperspåse.) Deras kärlekshistoria år den minst trovärdiga i TV-historien. Det enda trovärdiga i filmen är att amerikanska politiker är inkompetenta, korrupta och manipulerande kriminella som kidnappar och torterar personer de anser står i dess väg. Den inkompetenta presidenten är en bra kopia av George W Bush och hans anhang. Av alla katastrofilmer jag någonsin sett är den här en av de absolut sämsta. Den saknar totalt all trovärdighet när det gäller naturvetenskap och teknik, från början till slut.
Bompa
2014-06-10
Fortfarande en bättre kärlekssaga än Twillight och bra mycket bättre än 2012.
Totenkopf
2014-04-23
Mycket bättre än vad jag trodde, småputtrig spänning filmen igenom.
LucasHammar
2014-02-09
Rysligt spännande, bra skådespeleri och dugliga specialeffekter . Går att se på tråkiga dagar. Modine gör aldrig bort sig.
MrsSchnieder
2013-10-10
Gick ju att se.
eandersson
2013-07-15
Nä, det här funkade väl inte riktigt.
nikki_sixx
2013-07-11
Herregud...ge mig de 150 min tillbaks!
Rele
2013-07-11
En film med många spännande, men inte så trovärdiga händelser. Kevin Fair lyckas visa att solen behöver inte oss men människorna är helt beroende av solen. Jag ger en tvåa.