2.1

Moonfall

En mystisk kraft får månen att lämna sin omloppsbana och närma sig jorden. För att förhindra en katastrof måste en grupp otippade hjältar ge sig ut i rymden för ett farligt uppdrag.

Originaltitel Moonfall
Regissör Roland Emmerich
Manus Roland Emmerich, Harald Kloser, Spenser Cohen
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Skådespelare Halle Berry, Patrick Wilson, John Bradley (II), Michael Peña, Donald Sutherland, Charlie Plummer, Wenwen Yu, Eme Ikwuakor, Carolina Bartczak, Ava Weiss, Maxim Roy, Stephen Bogaert

Star-Basse
2023-09-28
Film som behöver större budget! Cgi effekterna är ett skämt!
Manickplay
2022-12-04
Nej, nej, nej, så dum! Manuset var så löjligt så att jag skämdes stundtals, klyschigt och tramsigt! Hade det inte varit för de bra specialeffekterna så hade jag stängt av filmen. Helt otroligt att man kan få igenom detta 2022.
Djason
2022-11-30
Nej men har Roland Emmerich spelat in en katastrof till, någon förvånad? Denna film är bra dum men har ändå en viss underhållning.
2022-11-28
Den här följer verkligen standardmallen för Rolles katastroffilmer, men den här gången har han skruvat upp galenskapen flera hack, och det blir både härligt och förfärligt. Jag blir ju ändå lite lycklig när det under filmens gång blir mer och mer tydligt att inget kunde vara dumt nog för att behöva städas bort ur manuset under processens gång. Rolle kör bara och producenterna låg antagligen nedsövda med covid. Men tyvärr är det också väldigt mycket som går på ren tomgång. Många dramaturgiska hållplatser som betas av helt utan entusiasm. Karaktärerna är dessutom ganska trista, och tv-spels-känslan blir ofta påtaglig i actionscenerna. Det känns lite synd att Rolle inte spelade in den här under sina glansdagar istället. Här saknas den rätta känslan, och jag kan därför inte sträcka mig längre än till en stark tvåa
Adeoo
2022-11-28
Jag tycker att denna var riktigt dålig och det värsta är att den blir inte ens lite underhållande med hjälp av snygg action/sci-fi. Det är bara fruktansvärd dialog och helt löjliga handlingspunkter i över 2 timmar.
2022-10-09
Att Emmerich kan action & katastroffilm är en underdrift. Karlen har skapat mängder av sköna och underhållande klassiker genom åren. Men Moonfall går inte att försvara tyvärr. Det är korkat bortom all sans och blir bara dummare ju längre det går. Lägg därtill på att vissa effekter ser halvdana ut för en såpass stor produktion.
Spook
2022-07-10
rotation på rymdskepp och de är fortfarande helt oberörda och svävar i 0g... manuset är riktigt dålig. hade gett filmen 1/5 om det inte vore för Bradleys roliga karaktär.
isecore
2022-07-09
Ko(s)miskt dålig, men Emmerich vet hur man ska smida en underhållande kalkon.
vonadel
2022-06-28
Tänkte först ge den en trea (5/10), men den är nog egentligen för klyschig o tramsig för det. Det skulle helt klart kunna varit en parodi, men det är ju inte det. Men, jag är ju svag för denna typ av film och kan inte låta bli att se dem ändå. Och effekterna i den är faktiskt riktigt bra. Man ser liksom var man har petat in pengarna. Han har ändå lyckats få med ok skådisar från B-ligan. Wilson är helt ok, Berry är ganska intetsägande. Bradley lyckas väl göra sin superklyschiga karaktär rättvisa också. Ändå förvånad att detta släpps igenom år 2022. 4/10
FilmRunar
2022-04-26
Otroligt att någon ens täcks göra en såhär dum film...