1.7

Grease 2

Året är 1961. På Rydell High School i USA förbereder sig eleverna för sitt sista läsår. Men eleverna lägger inte lika stor vikt vid sina studier som på romanser, motorcyklar och sångtävlingar.

Originaltitel Grease 2
Regissör Patricia Birch
Manus Ken Finkleman
Genre Drama, Komedi, Romantik, Musikal, 80-tal
Skådespelare Michelle Pfeiffer, Maxwell Caulfield, Eve Arden, Sid Caesar, Tab Hunter, Lorna Luft, Maureen Teefy, Adrian Zmed, Christopher McDonald, Alison Price, Pamela Adlon, Peter Frechette, Leif Green, Didi Conn, Dody Goodman, Dick Patterson, Connie Stevens

2020-11-23
Jag var inte jätteimponerad av den första filmen, och den här har ungefär samma brister, men utan den charm som trots allt fanns i föregångaren. Allt från musiken till den osammanhängande handlingen känns väldigt hafsigt och framstressat, och kärleksparet skiter jag ganska mycket i även denna gång. Onödigt lång är den också, och det underhållningsvärde som i någon mån fanns här sipprar undan alltmer framåt slutet
2017-05-14
Jag har länge tänkt att jag inte gett den en chans å satt ett lågt betyg eftersom jag älskar originalet, men jag kan inte se någonting positivt i den här. Låten de sjunger på sexundervisningen är den enda som är bra och nästan alla musiknummer känns påtvingade.
jonbo
2016-12-21
Börjar som något som kan funka men tappar fart ganska snabbt, börjar bli outhärdligt tråkig och lagom till sången 'Reproduction' är det utdömt. Sen slumrar jag mig igenom resten.
2016-10-30
Ettan är ju bättre men den här är faktiskt också väldigt bra. Skådespelarna gör bra ifrån sig, särskilt Michelle Pfeiffer. Jag gillar musiken och bästa låten är "Cool Rider".
Tatty
2016-05-14
Älskar filmen. Så bra och underbar!
Fläskkäft
2015-07-14
Meningslös upprepning på den förra och denna tillför inte ett endaste dyft. Samma töntighet och samma trams som i den första filmen men allt är så mycket sämre, hur lyckas man med det!? Musiken som var föregångarens styrka är här allmänt blek och inte det minsta minnesvärd, inte en enda bra låt. Att genomlida denna filmen var prövande för mitt tålamod, jag fick anstränga mig nåt kopiöst andra halvan för att inte stänga av. Michelle Pfeiffer va i alla fall förbannat het här men inte ens det är ett skäl gott nog att se denna rullen. JÖSSES!!!
LuxLisbon2
2015-01-17
Stark tvaa. Hade fortsättningarna att na hogre, what with bad girl + preppy boy-kombon. Men nej, kanns slarvigt pa nat satt. Anda sevärt, angrar ej :)
2014-11-24
Att göra en uppföljare till en jättesuccè och inte ha med originalskådespelarna är för mig en otrolig gåta. Det bäddar ju bara för att resultatet kommer bli sannerligen mycket sämre än originalet. Denna film är inget undantag från den regeln för trots hur kul det är att se en ung Michelle Pfeiffer agera så gör detta inte mycket för slutresultatet.
Rehn108
2013-09-15
Samma sak fast tvärtom. Det är samma usla budskap, den här gången ackompanjerat av bedrövlig musik.
ulpe01
2012-12-21
Det var ju kul att Michelles karriär överlevde ändå.