De fantastiska Baker Boys

En historia om pianistbröderna Frank och Jack Baker. Otaliga är barerna där de spelat, men när man en dag vill betala dem för att inte spela måste något hända.

Originaltitel The Fabulous Baker Boys
Regissör Steven Kloves
Manus Steven Kloves
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Beau Bridges, Michelle Pfeiffer, Ellie Raab, Xander Berkeley, Dakin Matthews, Ken Lerner, Albert Hall, Gregory Itzin, Jennifer Tilly

2023-02-26
Atmosfären finns på plats och bröderna funkar bra ihop som sina raka motsatser. Det här dramat hade dock behövts livats upp lite. Ett riktigt sömnpiller ibland.
RustyFilm
2016-12-09
En musikfilm från 1989 i mono !!! Hade det varit 1939 skulle man väl ha förståelse. Inte så livat det här men Michelle Pfeiffer glimmar som vanligt. Inte visste jag att hon var en så bra sångerska. Bra fotoarbete.
2014-11-04
Glatt överraskad måste jag säga att jag blev över den här filmen. En trevlig historia om de pianospelande bröderna som för en trist tillvaro spelandes i hotellobbyer för måttligt intresserade gäster. Tills de beslutar sig för att tillföra en sångerska i Michelle Pfeiffer.
Albion
2014-09-29
Omtitt efter åtskilliga år. Jag gillar denna fortfarande väldigt mycket. Skön atmosfär och den sunkiga stämningen gör sig bra. Gillar slutet på filmen också. Betyget blir en 4;a denna gång.
DV_86
2013-09-11
Ibland är det en trea, ibland en fyra. I många stunder är filmen ganska seg och inget speciellt händer. Bra skådespelarinsatser av alla tre och kemin är stundtals fantastisk. Men segheten finns där hela tiden och det finns ingen riktig wow-känsla. Jag älskar filmer som handlar om band och artister. Det är en trevlig film med bra musik, men det blir inte mer än 3/5, trots att det är Jeff Bridges
Berniey
2013-04-19
Funkar hyggligt men i längden blir det för tråkigt o tunt men samspelet mellan de tre är bra.
Rune2000
2010-11-07
Jag blev mycket imponerad av filmens första timme men tyvärr tappade den rejält mot slutet p.g.a. en del rätt förutsägbara vändningar. Det hade varit kul om Jeff Bridges och Beau Bridges gjorde flera filmer tillsammans!
izzy_stradlin
2010-05-09
Bästa soundtracket till en film jag har hört,
jonbo
2008-02-11
Filmen vinner framförallt på det trevliga samspelet mellan bröderna. Men ganska tråkiga karaktärer.
HerrArne
2007-05-30
Underhållande på ett oemotståndligt vis.