Center Stage

Detta är historien om några unga dansares hårda vardag på en balettskola i New York och deras drömmar om att en dag hamna i rampljuset på världens berömda scener.

Originaltitel Center Stage
Regissör Nicholas Hytner
Manus Carol Heikkinen
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Peter Gallagher, Donna Murphy, Amanda Schull, Zoe Saldana, Susan May Pratt, Debra Monk, Ethan Stiefel, Sascha Radetsky

Skapad 2019-11-09 av cineasten89
Handlingen är ganska simpel. En grupp flickor och killar som drömmer om att bli berömda som balettdansare, men som bara precis börjat på en flott balettskola i New York. Men vägen mot deras fram...   Läs mer »

2016-10-19
Inte jättedålig men inte särskilt bra heller.
johannorlund
2013-02-24
Makalösa dansscener! Skådespelet är lite lökigt emellanåt, men det gör inget i en sån här gullig feelgood-rulle.
LuxLisbon2
2012-02-01
Innehåller 4 av mina 20 favoritteman: balett, bitterhet, divor samt en kvinna + två män. Musiken var ofta distraherande dålig, men det vägdes upp av dansen och en småkul story.
uttu
2011-11-13
haha "egentligen inte så bra" stämmer precis. då jag gillar dans, dansar balett, men hatar balettkulturen, lyckas den ändå nå upp till en trea..
Nattsilver
2010-09-09
Egentligen är den inte så bra - men den har nåt, som jag inte kan sätta fingret på, som engagerar som fan! Jag var ju nästan i tårar i slutet.
iolani
2010-08-16
fullkomligt älskar dansen och de är otroligt duktiga dansare! men handlingen är inget nytt, tyvärr är det så med alla dansfilmer. den här är dock en av de absolut bästa dansfilmerna!
metfrost
2010-05-16
En mycket bra film för alla som älskar dans, och det gör jag!!! :)
arruba
2009-11-12
Dansfilm som imponerar. Gillar du dans och balett är den ett måste!
greken88
2009-06-30
att kate är så snygg det är det enda som får mig att inte sätta en 1a
Bellan
2009-03-24
Såg denna efter tvåan i tron att denna skulle vara bättre men tyvärr.