Mitt namn är Wrath

En man är ute efter rättvisa och bestämmer sig för att ta tag i saker med egna händer när en grupp korrupta poliser är oförmögna att ta fast hans frus mördare.

Originaltitel I Am Wrath
Regissör Chuck Russell
Manus Paul Sloan
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare John Travolta, Christopher Meloni, Amanda Schull, Sam Trammell, Patrick St Esprit, Rebecca De Mornay, Asante Jones, Paul Sloan, Luis Da Silva Jr, Jordan Whalen, Jayden Blake Cochran, Caroline Kane, Robert Forte Shannon III, Stacy Levi, Doris Morgado
Filmnummer 119694

Rele
2019-07-19
En dålig "hämnare" film. Dålig manus och inte bra regi heller. P g a några duktiga skådespelare ger jag en svag tvåa.
dudson
2018-01-06
Travolta passar klockrent som hämnare. Annars är ju storyn redan gjord 1000 g förut. Skurkarna är satans bra typ castade. Sen mkt härligt våld. 2+
2017-12-30
Jag gillar att ibland stoppa in en vigilantefilm i men filmtittande. Hela idén(fantasin) att människor som råkat ut för tragedier tar lagen i egna händer och straffar de som förtjänar ger viss tillfredsställelse. Ofta är filmerna förutsägbara och enkla i sitt utförande vilket till skillnad från andra genrer faktiskt är en tillgång. Man vet man vad man får. Positivt denna gång är att vi får Travolta och Meloni i rollistan. Negativt denna gång är att filmen är alldeles för enkel och förutsägbar.
2017-11-20
Såna här filmer råder det ju knappast någon brist på, snarare tvärtom. Och det har gjorts andra filmer på temat som är mycket bättre. Men den här filmen är ju trots allt underhållande och John Travolta gör ju som vanligt bra ifrån sig så en 3:a tycker jag väl att den är värd.
NoWireHangers
2017-11-16
Väldigt förutsägbar vigilantefilm. "Mysteriet" var ju rätt uppenbart väldigt tidigt. Rebecca De Mornay har alltid varit en av mina favoriter så det var ju kul att se hennes namn i förtexterna men hon överlevde ju tyvärr inte många minuter i filmen.
Murvel48
2017-11-04
En massa korkade detaljer gör att filmen med knapp nöd får godkänt. Svag tvåa.
TimBuckley
2017-08-25
(rek 1a) Befriande att få se en film som är lite (helt) hjärndöd. För detta är inte mer komplext än låt säga "Ransom" med Mel Gibson eller "Taken" med Liam Neeson. Missar du vad det handlar om? Uppsök läkare haha. På gränsen till en trea i upplevelsen, men riktigt så kul ska vi inte ha det. Jag förstår gott och väl varför jag hade en rekommenderad 1a på denna. Men! Sevärd 2a.
Zebulonm
2016-12-06
Min typ av film. En vigilante. Hjälp av en tung vän. Watch out bad guys 😊
Olof_Gronlund
2016-12-01
Undrade direkt varför jag valde en film med Travola, som jag inte tycker har gjort en enda bra roll där han varit stjärnan i filmen. Men det var handlingen som tilltalade mig, jag gillar när man ska hämnas. Dock kunde jag lista ut allt och den var lite väl förutsägbar bara, jag kunde till och med gissa replikerna före de kom. Så pass. Ingen film jag kommer minnas om 6 månader i princip. Hade det inte varit för att jag gillar just den typen av handling så hade det varit en solklar etta. Men att ställa den vid sidan av "Taken" som jag gillar i en liknande genre finns inte.
Starlette
2016-11-13
Varför är du med i en sådan här produktion John Travolta?! B-filmskänsla redan från början.