Against the Current

Ekonomiskribenten Paul Thompson kämpar med ett tragiskt förflutet och drar ihop vännerna Jeff och Liz för att hjälpa honom att simma hela Hudson River och bättra på sin självkänsla.

Originaltitel Against the Current
Regissör Peter Callahan
Manus Peter Callahan
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Joseph Fiennes, Justin Kirk, Elizabeth Reaser, Mary Tyler Moore, Michelle Trachtenberg, Pell James, Amy Hargreaves, Constance Barron

Spidde
2013-08-07
Jag såg Peter Callahans första film, Last Ball, på Norrköpings filmfestival 2003 när jag var 16. Det är en film jag minns ovanligt bra och jag minns att den, i all sin lågmäldhet, gjorde ett starkt intryck på mig. Jag tror filmen fick mig att tänka på livet, småstäder och annat på ett annorlunda sätt och jag har flera gånger återvänt till den i tankarna. För någon vecka sedan fick jag för mig att kolla upp Callahan och såg att han gjort en annan film - alltså den här! Against the current är också den en riktigt bra indiefilm. Bra skådespel, sjukt bra manus och bra tempo. Filmen ställer en del svåra frågor och väcker tankar. Skulle jag oftare få se indiefilmer av den här kalibern hade jag varit enormt lycklig men tyvärr dyker de upp väldigt sällan. Against the current är en film jag kommer minnas med värme och får du möjlighet att se den ska du helt klart ge den en chans. Hoppas bara Callahan gör fler filmer. Stabil fyra.
Zok
2013-07-14
En film som berör med bra skådespelarinsatser. Historien fungerar även hela vägen.
idaho1981
2011-12-11
Bra idé och historia som manar fram mycket känslor. Pendlar dock ibland mot att bli för pretensiös, men klarar sig. Bra skådespeleri från samtliga!