2.7

X monstret från rymden

Från månstationen för rymdskeppet med sig en glittrande spor för vetenskaplig analys till jorden. Sporen försvinner och i stället uppenbarar sig "Monstret från rymden". Ett monster, som ingen modern armé kan stoppa. Hela världen är i fara.

Originaltitel Uchu daikaijû Girara
Alternativ titel Monstret från rymdenThe X from Outer SpaceBig Space Monster Guilala
Regissör Kazui Nihonmatsu
Manus Moriyoshi Ishida, Eibi Motomochi, Kazui Nihonmatsu
Genre Science Fiction, Skräck, 60-tal
Skådespelare Toshiya Wazaki, Peggy Neal, Eiji Okada, Shinichi Yanagisawa, Itoko Harada, Franz Gruber

2015-11-25
Rätt så charmig film. Fina rymdskepp, fin månbas, fina flygplan, fina tanks och fint när hus och broar rasar. Fast allra finast är förstås Guilala som är jättefin. Och jättearg. Vi bjuds även på en fantastiskt rafflande jaktscen. Med andra ord; en hel del godbitar. Men visst blir det aningen tjatigt, och visst är det tämligen ointressant när det inte är så där fint. (6/15)
kungkalas
2015-11-24
Fin musik och schyssta rymdskeppsmiljöer skapar en trivsamt kitschig 60-talsstämning. Tyvärr är storyn inte särskilt smart och det blir sällan riktigt spännande.
JeremyClarkson
2015-10-16
Fantastiskt B:ig monster-/rymdfilm. Klarar sig med nöd och näppe från en 1:a tack vare att hon som spelar Michiko är hissnande vacker, påminner t.o.m. lite om Chiaki Kuriyama till utseendet. Inte fick vi se något av Peggy Neals underbara bakdel heller, sorgligt.
Kvalsternackan
2013-07-15
En av de bästa monsterfilmerna jag sett. I många Godzillafilmer tycker jag att den mänskliga intrigen är supertrist, men här har de lyckats engagera även där-
tilapia
2004-03-05
Strålande monsterfilm!
Rubbermonster
2003-09-02
Den här är rätt så jävla sanslös... monstret set ut som en blandning av en ödla och en kyckling och heter Guilala.