3.4

X-Men: Days of Future Past

I en hopplös framtid står mutanterna inför ett krig mot en omöjlig fiende och det enda hoppet tycks vara att se till att fienden aldrig blir till. I ett sista desperat försök att ändra historiens gång skickas Wolverine tillbaka till 1970-talet med uppdraget att övertyga yngre versioner av Professor X, Magneto och Mystique att välja en annan framtid.

Originaltitel X-Men: Days of Future Past
Alternativ titel X-Men: First Class 2
Regissör Bryan Singer
Manus Simon Kinberg
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Hugh Jackman, James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Nicholas Hoult, Elliot Page, Peter Dinklage, Evan Peters, Ian McKellen, Patrick Stewart, Mark Camacho, Josh Helman, Halle Berry, Shawn Ashmore, Omar Sy, Anna Paquin, Daniel Cudmore, Fan Bingbing, Adan Canto, Booboo Stewart, Famke Janssen, James Marsden, Lucas Till, Evan Jonigkeit, Michael Lerner

Skapad 2019-11-09 av Mat1az
Efter 10 år gör regissören Brian Singer en efterlängtad comeback till X-Men universumet. Hans rentré är något som fans av serien jublat över. Frågan är dock om Singer fortfarande kan leverer...   Läs mer »

Visse93
2021-06-24
Den är väl spännande och underhållande.
HerrArne
2018-05-21
Trött genrefilm som inte tillför mycket alls.
Supernaut
2018-03-23
Knappt godkänd, men inte den sämsta x-menfilmen. Inget jag kommer komma ihåg.
2018-03-05
Jag kan bara inte med dom totalt värdelösa filmerna och nog ärligt bara skum tittat på dom har filmerna!
AngelsDiary
2018-02-10
Svag 3a, men helt klart värld att se.
Murvel48
2017-04-24
Vad trött jag är på tidsresor.
Tutan
2017-02-08
Älskar!
Ekkapelle
2017-01-08
Men SNÄLLA vilket skräp!
arruba
2016-10-24
Som alltid finns det ett intressant och välutvecklat manus bland x-men filmerna.
DiMMUBoRGiR
2016-06-04
James McVavoy och Hugh Jackman bär som vanligt allt på sina axlar. Det är tragiskt att de måste kämpa emot ett sjukt dåligt manus och otroligt fåniga effekter i och med "the sentinels". Ojämn film, men sevärd.