2.4

Två systrar för mycket

Två tvillingpar förväxlas vid födseln. Det ena felande tvillingparet bor på landet, det andra i New York. Ett företag som hotas av nedläggning gör att de återförenas och förvecklingar uppstår.

Originaltitel Big Business
Regissör Jim Abrahams
Manus Marc Reid Rubel, Dori Pierson
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Bette Midler, Fred Ward, Lily Tomlin, Edward Herrmann, Michele Placido, Daniel Gerroll, Barry Primus, Michael Gross, Deborah Rush, Nicolas Coster, Patricia Gaul, J C Quinn

2023-02-23
Småcharmig bagatell, en engångskomedi. Midler och Tomlin gör bra ifrån sig, förväxlingarna ledde till ett par garv. Ingen stor film, men den fungerar.
2023-02-07
Charmigt och oförargligt med en enorm dos 80-tal.
viffslan
2020-09-29
Största behållningen är alla skådespelare, roligt att se dem i en äldre film. Midler och Tomlin är såå bra, men hela filmen är lite svår att följa med när man inte alltid vet vilket syskonpar de spelar.
2018-02-28
Ganska rolig komedi från 80-talet!!!
MrOscar
2016-01-17
Barndomsminnen som fortfarande håller!
Zipper
2015-01-15
Såg den hur många gånger som helst på TV under nittiotalet. Vill se igen!
2015-01-11
Som sagt så är Tomlin och Midler bra tillsammans. Här finns dessutom tillräckligt med charm, förvecklingar och underhållning för en engångstitt. 3-
ziferN
2014-08-24
Charmig, kul och underhållande film som fungerade gott och väl att titta på. Dessutom så är jag svag för dessa typer av "missförstånd" på film, samt så fungerar Midler och Tomlin väldigt bra tillsammans. Absolut en komedifilm som fungerar ifall man inte har något annat för sig.
Tatty
2020-10-04
Älskar filmen! Tröttnar aldrig på att se den fler gånger! Filmen är väldigt rolig, underbar och knäpp.
Gigi1943
2014-01-13
Den här var så tråkig så jag somnade nånstans mitt i! Det enda som var bra var ju Bettes häftiga kläder, fan va snygg hon är den tjejen!