2.5

The Dark Side of the Moon

Året är 2022. Ett mysteriskt haveri strandsätter besättningen av en rymdfärja på den mörka sidan av månen, och deras bränsle och syre håller snabbt på att ta slut. De blir förvånade över att hitta en av NASA's rymdskyttlar svävandes där, och de går ombord i hopp om att hitta förnödenheter. Men en efter en blir besättningen besatta och dödade, och det är upp till de överlevande att hitta sambandet mellan den mörka sidan av månen, Bermudatriangeln och Djävulen själv.

Originaltitel The Dark Side of the Moon
Regissör D J Webster
Manus Carey W. Hayes, Chad Hayes
Genre Action, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare John Diehl, Will Bledsoe, Joe Turkel, Alan Blumenfeld, Robert Sampson, Wendy MacDonald, Camilla More

sven_usling
2024-03-02
Påminner om Event Horizon, men mycket bättre. Lättare att följa och intressantare idé.
Grillo
2013-03-17
Lite småseg här och där men i övrigt en väldigt mysig b-ig rymdskräckis från början av 90-talet. Man får vad man väntar sig och besviken är jag inte. Ändå inget jag direkt skulle kalla "bra". Såg den mest för att få fler filmer sedda med Joe Turkel.
Screwface
2012-11-08
Skrämde mig jag var yngre men nu är den rätt harmlös. Men nu är den ett bra komplement till Event Horizon i ett fascinerande tema. Intressant story med en rymdskyttel som försvunnit i Bermuda triangeln där satan passat på att hoppa in.
Halofreak92swe
2012-07-11
Påminner lite om Event Horizon men är hundra gånger sämre. Kvallen var helt värdelös också, tror det var en VHS-rip eller nåt haha. Svag 2.

2012-05-16
Hur epokgörande blåst den här filmen än är, lyckas den dock generera en ganska obehaglig ton som låter det sura pillret slinka ner lite lättare.
Robkiller
2011-06-22
B-film från 1990, känns mer som en tidig 80-tals film. Ett framtida rymdskepp får konstiga tekniska problem när de närmar sig månens baksida och de blir väldigt förvånade när de hittar på rymdfärjan Discovery där uppe. De dockar med den för att undersöka. Vi får veta att bermudatriangeln är ett svart hål som leder till månens baksida där djävulen själv bor, jahapp. Den känns oerhört lågbudget. Men musiken (Liknar 80-talets Nemesis, Cyborg, Terminator), de sunkiga miljöerna och det lugna tempot tillsammans med ok skådespel och dialog får det på något vis att fungera ändå.
Ima_Tree
2010-11-14
Event Horizon, Sunshine och så den här. Djävulen gillar tydligen att hänga ute i rymden och tracka astronauter.
2010-10-14
Miljöerna och mörkret finns där, och länge var trean en självklarhet. Tyvärr rämnar det mesta och intrigen svävar ut i massa konstigheter vilket gjorde den rätt ointressant.
TasnuArakun
2010-04-09
Kanske inte den tråkigaste film jag har sett och den har viss b-filmscharm men jäklar vad dålig den är! Handligen kan mycket väl vara bland det sämsta jag sett i sci-fi-sammanhang.
Mysharry
2008-08-03
Den hade en del bra idéer, och en del otroligt dåliga skådespelare.