2.4

Svarta mamban

Betjänten till en rik familj ska tillsammans med sina kumpaner kidnappa familjens son. Mitt under kidnappningsdramat är en dödlig orm lös i huset...

Originaltitel Venom
Regissör Piers Haggard
Manus Robert Carrington
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Oliver Reed, Sarah Miles, Sterling Hayden, Klaus Kinski, Nicol Williamson, Edward Hardwicke, Michael Gough

kanemura
2021-10-03
Kinski och Reed anstränger sig och gör således bra ifrån sig. Kinski medverkar dessutom med sin egen röst (på engelska), vilket såklart är bättre än alla gånger han inte orkar dubba sig själv och fått dras med bedrövliga röstskådespelare. Vid något tillfälle skriker han åt Reed och då hör man samma galna stämma som skriker behind the scenes på Fitzcaraldo. Ett absolut måste för Kinski-fans och relativt kul för thriller-fans.
2012-04-08
Inte lika mycket ormskräckis som kidnappningsthriller. Men den är ändå underhållande och förvånanstvärt välgjord. Scenerna med ormen är f.ö riktigt bra.
Placebohoe
2011-10-25
var ett tag sedan jag såg denna, men det jag minns från den är positivt. Ska ses om.
DanielMott
2008-08-07
Cheeky little bastard! Rolig att se för Klaus Kinski & Oliver Reed och för att den inspirerade Ensam hemma. Finns på DVD från Blue Underground.
Bond26
2007-03-15
kultrysare som jag som liten -85. har ej sett den sen dess, sällsynt
smichael
2006-01-21
Vill se!
Lukinx
2005-09-08
iiiiiiiii måste se ju!!!!
Dele
2004-09-02
Sevärd men ganska ordinär.
NoWireHangers
2002-05-18
medelbra kidnappningsdrama med en giftorm inslängd i handlingen för spänningens skull. sevärd, inte minst för Kinski.