2.7

Pojkarna i mitt liv

Med början på 60-talet och under en tidsperiod av 20 år, får vi följa Beverly Donofrio, från hennes vilda tonår till 35-årsdagen. Hon blir mor i unga år, gifter sig, skiljer sig, och bestämmer sig slutligen för att inte leva på socialbidrag utan istället söka in på universitetet.

Originaltitel Riding in Cars with Boys
Regissör Penny Marshall
Manus Morgan Ward
Genre Drama, Komedi, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Drew Barrymore, Steve Zahn, Adam Garcia, Brittany Murphy, James Woods, Lorraine Bracco, Logan Lerman, Maggie Gyllenhaal, Skye McCole Bartusiak, Mika Boorem, Marisa Ryan, Peter Facinelli, Desmond Harrington, Sara Gilbert, Rosie Perez, Vincent Pastore

supermancover
2017-05-12
1. Filmen är alldeles för lång. 2. Drew Barrymore är en sjukt överskattad skådespelerska och får dessutom alltid spela fjantiga/irriterande roller och det gör INTE det hela bättre. 3. Nej. Bara. Nej. Ugh.
2016-10-23
Snark i kubik!
2014-11-12
Den här filmen hade möjligheten att bli riktigt bra, men i sitt försök att kombinera en komedi och ett drama faller den något. De humoristiska inslagen, framför allt i början av filmen smälter inte in på ett lyckat sätt i den i övrigt seriösa och tragiska verkligheten som handlingen baseras kring. Skådespelarna är dock bra. 2+
GinNTonic
2012-07-28
Kombinationen av drama och humor fungerade inte för mig, historien var dock okej, vilket gjorde att man åtminstone ville se klart filmen. Men det hade behövts betydligt bättre manus, regi och skådespelande för att jag skulle bli berörd. Drew Barrymore kunde verkligen inte axla rollen på ett bra sätt, och väldigt många små detaljer i filmen känns oerhört konstruerade vilket förstör känslan av realism.
ziferN
2011-09-23
Bra och trevlig film med en väl fungerande Drew Barrymore som sköter sig väldigt bra. Steve Zahn är lika härlig och bra som alltid. Sen så är jag väldigt svag för filmer som handlar om familjedrama så det är ett plus, även storyn blir en bit gripande! Filmen blir rätt så sorglig och Hollywood-aktig mot slutet men det fungerar i helhet ändå. Bra kvällsunderhållning! Stark 3.
Fredman77
2011-08-28
Ren smörja!
ROCK0N
2010-12-30
Något seg film, men den hade sin stunder. Och Drew gör sin roll mycket bra!
Almgren
2010-12-28
Om man ser den här filmen som en parodi på diskbänksrealism (hur ska man annars se den?) så är den helt okej.

2010-09-14
Den slinker väl ner.
ansotretton
2010-01-31
drew barrymore spelar mycket bra. helt okej film.