Outlaw King

Den skotska 1300-talsbanditen Robert The Bruce använder list och mod för att försöka besegra och slå tillbaka den avsevärt större och mer välrustade engelska armén.

Originaltitel Outlaw King
Regissör David Mackenzie
Manus David Mackenzie
Genre Drama, Action, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Chris Pine, Aaron Taylor-Johnson, Florence Pugh, Billy Howle, Sam Spruell, Tony Curran, Callan Mulvey, James Cosmo, Stephen Dillane, Steven Cree, Alastair Mackenzie, Chris Fulton, Lorne MacFadyen, Jack Greenlees, Rebecca Robin, Stephen McCole

Starkbröl
2021-05-13
Det känns som ett enda långt intro och sedan när man tänker sig att den skall börja så tar den slut.
ShenLong
2021-03-13
den är bra på alla sätt som Braveheart är bra, men undviker att vara det som gör Braveheart dålig. Öppningsscenens camera work, A+
Djason
2021-02-09
Som en blekare kopia av Braveheart men på inget sätt dålig utan det att Braveheart är en helt fantastisk film. Denna rulle är också bra men då den inte har samma budget som Braveheart känns den också lite mer fattigare, men som sagt det är fortfarande en klart sevärd film.
2021-01-16
Fattigmans-Braveheart producerad av Netflix. Utifrån den premissen kan jag inte vara annat än nöjd, då filmen är helt okej. (8+/15)
HerrNenne
2020-10-15
Saknar lite glöd (eller budget). Sätter sig inte på minnet precis. Helt okej film.
2020-08-24
Vet inte hur mycket friheter man tagit här, men det finns en grundhistoria. Mycket barbariskt våld förekommer och är svårt att se, hela filmen är en kamp med många krigsscener, kantat med kärlek, som kunde bli lite väl sentimentalt emellanåt.
Supernaut
2019-08-13
Väldigt snygga kostymer, även om de tar en hel del kreativa friheter relativt historien. Storyn tar dessvärre enorma avsteg från verkligheten och gör intressant politisk historia om olika skurkar till ännu ett tröttsamt hjältenarrativ.
Golazo
2019-08-04
Det blir förstås omöjligt att inte jämföra med Braveheart - som är en mycket bättre film. Outlaw King har visserligen fina miljöer, men det stannar där. Jag saknar humor, färgfulla karaktärer och striderna är i underkant.
Engravadlax
2018-12-29
Det är inte Ridley Scott precis, men det är välspelat.
emilstjernholm
2018-11-21
Intressant motpol till Mel Gibsons hysteriska, uppskruvade historieskrivning i Braveheart. Hade gjort sig bättre på stor duk. Jag fastnar inte riktigt i storyn och är ingen större fan av Chris Pine.