Once a Thief

Tre tjuvar utgör en rånarliga. En del romantiska problem uppstår.

Originaltitel Zong heng si hai
Regissör John Woo
Manus John Woo
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Leslie Cheung, Chu Kong, Kenneth Tsang, John Woo, Cherie Chung, Chow Yun-Fat, David Wu

servadac
2023-02-11
Förstår inte hur man kan tycka om den här filmen. Jag ville ärligt talat bara att den skulle ta slut. ”Komedi” är verkligen inte John Woos grej. Skrattade inte en enda gång åt något av ”skämten” som är så lama som de kan bli. Det finns ingen logik i filmen och därför kan man inte ens ta actionscenerna på allvar.
RobinsTaste
2012-03-19
Ledsen, men Woo lyckas inte få mig att skratta med denna dåliga"komedi". Actionscenerna är coola, men inte perfekta.
schramm
2009-04-02
Mer Wong Jing än Woo, men å andra sidan så var action scenerna otroligt fina. Plus för Chow Yun-Fat som verkligen får filmen att lyfta,
Belmont84
2009-04-01
Öppet brev till John Woo: Käre herr Woo, sluta regissera sånt här skräp och håll dig till stenhårt pang-pang istället.
origC-J
2008-07-09
Kompetent gjord och spelad, men storyn är så trött.
Film_är_livet
2008-01-10
Det kanske är den sämsta av dem Woo-flmer jag har sett men de betyder inte att den är dålig. Vill gärna ge den en 4 men den e på gränsen. Den förtjäänar i alla fall en mycket stark 3:a.
film_Alex
2007-07-26
Det skriver jag också under på. Det här är den sämsta rullen jag sett av John Woo. Vad fan gjorde han här? "Komiken" är bara löjlig och den förstör hela filmen. Han SKA hålla sig till renodlad action och strunta i sånt här trams. Usch!
NEDERVETIL
2007-07-09
Detta var inte bra den sämsta rullen jag sett av Mr Woo
1stman
2007-07-06
Brukar ha svårt för asiatiska filmer, hur magnifika de än sägs vara, men det här var verkligen bra. Inte en enda död minut när jag väl började se filmen efter en halvtimme. Var nära att stänga av efter en timme eftersom jag bara tyckte det var jobbigt att följa med, men som så många gånger förr lönade det sig att sitta kvar, medelsvag 2:a.
Llamagirl
2007-03-17
Skojfriskt och nyskapande. Stundtals bra, stundtals kasst. Yun-Fat Chow kan tugga tuggummi coolt.