2.6

Rush Hour 2

Kommissarie Lee från Hong Kong-polisen och kriminalaren från Los Angeles-polisen, James Carter, planerar att tillbringa semestern i Hong Kong, men semesterplanerna störs av en händelse så stor att vare sig Lee eller Carter råkat ut för dess motstycke tidigare. På den amerikanska ambassaden i Hong Kong sprängs en bomb som dödar två tulltjänstemän som kommit en liga, som smugglar pengar från USA, på spåren. Hong Kong-polisen anar att det är Ricky Tan som är hjärnan bakom ligan, och Lee kallas in för att ta hand om fallet. Detta uppskattas inte precis av Carter; inte nog med att de gemensamma semesterplanerna går om intet, han blir också själv indragen i händelserna mot sin vilja. För Lee är det hela däremot personligt - Ricky Tan var en gång i tiden Lees partner hos Hong Kong-polisen, och den som till stor del var skyldig till Lees faders död.

Originaltitel Rush Hour 2
Regissör Brett Ratner
Manus Ross LaManna, Jeff Nathanson
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Jackie Chan, Chris Tucker, John Lone, Zhang Ziyi, Harris Yulin, Alan King, Kenneth Tsang, Maggie Q, Roselyn Sanchez, Michael Chow

Skapad 2004-06-23 av T-1000
Man brukar säga att första hand är bättre än andra hand, eller hur? vid det här tillfället är det så. Det har gått en månad efter de första händelserna i den första filmen, och våra ...   Läs mer »

2022-09-09
Något sämre än första filmen, men fortfarande en underhållande action som lätt håller måttet.
Dele
2022-07-02
Välkoreograferad actionhistoria som blandar lite mer lågt än högt. Relativt underhållande men faller tyvärr på störande dumheter i manus.
Zebulonm
2019-06-12
Skön actionkomedi...
amotherscrime
2017-12-11
Gillar komedin, hatar filmen i övrigt. Tål inte dålig action.
fridenpaden
2017-09-01
Bättre än första .
2015-11-07
Jackie och Roselyn höjer den och Chris sänker, men slutresultatet är ändå okej för den lovar inget mer än action, och det levererar den.
Supernaut
2014-11-20
Mer av samma. Inte så speciellt, men underhållande.
2014-10-29
Handlingen har flyttat sig från Amerika till Asien. Denna uppföljare fortsätter på samma spår med en snabbsnackande Tucker och en fantasirikt och kreativt sparkande av Chan. Fortfarande underhållande. 3+
2014-10-08
Två sköna figurer som verkligen kompletterar varandra i en skön och underhållande rulle där man skämtar om det mesta, befriande!
2014-10-07
Visst finns det ett visst mått av trötthet här, och det börjar lite halvtaskigt, men den tar sig riktigt bra efterhand, och i slutändan är det här inte så fasligt mycket sämre än första filmen. Båda filmerna bygger ju helt och hållet på konceptet att Chris Tucker och Jackie Chan ska vara roliga tillsammans, och det tycker jag verkligen att de är. I övrigt är det här lite av en sista släng av 90-talets blockbuster-formel där underhållning inte behövde vara nåt annat än just underhållning, och där det inte riktigt fanns några begränsningar för vad man kunde skämta om. En kul rulle helt enkelt