2.8

Offside

Stenforsborna har det inte lätt - pappersbruket har lagts ner och det anrika fotbollslaget sjunker som en sten genom seriesystemet. Inte så konstigt kanske när snittåldern närmar sig de fyrtio, prästen står i mål och en rundmagad pizzabagare ska stå för målfabrikationen. Men nu får det vara slut på förnedringen - åker man ur division sex också läggs verksamheten ner. Det har klubbens ordförande meddelat. Hoppet tänds när den engelske före detta fotbollsstjärnan Duncan Miller lockas till Stenfors av driftige kommunalrådet Kent. Men "Killer Miller" visar sig snart vara mer före detta än man räknat med.

Originaltitel Offside
Regissör Mårten Klingberg
Manus Oskar Söderlund, Mårten Klingberg
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Anja Lundqvist, Jonas Karlsson, Torkel Petersson, Ingvar Hirdwall, Göran Ragnerstam, Björn Bengtsson, Saga Gärde, Mats Blomgren, Anders Lönnbro, Brendan Coyle, Tina Nordlund, Mirian Kader, Georgi Stajkov

Albion
2023-03-19
B-film som slår knut på sig själv. Fåneri o trams i överflöd. Betyget blir en 2;a
picklessmulan
2023-03-11
En av de bästa svenska komedierna. Gillar Svengelskan och de många citaten
fridenpaden
2022-04-24
Inte jättedålig men för mycket fotboll för mig. Kunde man ju ha räknat med.
dudson
2022-01-10
Oj Fan!. Höruu Gumman.Gumman. Första N#grerna i klubben. Älskar scenen när n#grerna blir bort-forslade-Sen precis efter gör Duncan entree,,#).I en tax o spyr ur sig #) (Fucking-Episkt) En härlig feel-god rulle i sitt esse!
StureStenhög
2020-06-02
Det här är svensk pöbelfilm när den ändå fungerar över förväntan. Den bjuder inte på många överraskningar direkt, och den har ett väldigt grovhugget persongalleri, men den fångar ändå känslan av svensk landsbygd och gärdsgårdsfotboll. Lite kul är den också på sina ställen, även om en alldeles för stor del av humorn tillhör kategorin svenskar pratar dålig engelska. Men det är iaf underhållande och trivsamt, så en svag trea ska den väl kunna få
hardcore
2018-07-14
Väldigt bra film. Välspelad också. Anja Lundqvist gör aldrig en besviken vad hon än gestaltar. Jonas Karlsson är också bra som snäll pappa som gör allt för sin omgivning. Birollerna inget undantag bla Ingvar Hirdvall är bra som alkoholiserad gubbe.
päronanton
2018-07-14
En riktig go rulle som går att se om och om igen!
Henkepedia
2018-03-04
Kul och klassisk svensk film. Jag som har svårt för svenska filmer gillade den.
2021-05-09
Bara stel och dum svenskfilm som saknar en handling....
2016-10-27
Över förväntan! Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är både gripande, underhållande och lite rolig. Det är dock ingen film jag skulle kunna tänka mig att se flera gånger.