3.9

Mullvaden

Miniserie om George Smiley som återkallas från pensioneringen. Hans uppgift är att avslöja en infiltratör inom den brittiska underrättelsetjänsten.

Originaltitel Tinker, Tailor, Soldier, Spy
Regissör John Irvin
Manus Arthur Hopcraft
Genre Drama, Mini-serie, Thriller, 70-tal
Skådespelare Alec Guinness, Joss Ackland, Ian Bannen, Ian Richardson, Beryl Reid, Michael Jayston, Anthony Bate, George Sewell, Bernard Hepton, Hywel Bennett, Terence Rigby, Michael Aldridge

Philips
2018-12-23
"Mullvaden" är en kalla-kriget thriller där dialogerna sakta men säkert för handlingen framåt. Spänningen finns där hela tiden. Och cigaretter(!) Bästa TV-serien någonsin? Åtminstone i sin genre, om ni frågar mig.
Hypostas
2014-09-10
Sevärd miniserie.
paninaro
2014-04-22
En miniserie som gör boken rättvisa. Lågt tempo och intrigerande gubbar i underrättelsetjänstens byråkrati. Känns inte som någon idé att göra några jämförelser med filmen då det är olika format. Men jag säger ändå oavgjort mellan Guinness och Oldman.
adidas_29
2012-12-12
Alec Guinness tolkning av Smiley kan vara bland det bästa jag sett... Förstår absolut varför Alfredsson ville göra en nyinspelning, men även om Oldman kommer väldigt nära Guinness karaktär, så måste den ses i original...
oktan
2012-12-05
Snark...
Taandborste
2012-11-15
Även om detta kanske inte riktigt är min kopp te så ville jag bara se mer. Stark 3:a.
daniel77
2012-10-31
Bra skit. Jävligt gubbigt förstås, men det ligger väl i sakens natur.
carnevil
2012-09-06
Mycket fin, men man får inte förvänta sig nåt högre tempo.
ConnyJ
2012-07-23
Bra, bättre, nej BÄST var var ordet för detta mästerverk!!
martineden
2012-02-13
[rek. 4] Fullkomligt lysande!! Verkligen det perfekta spiondramat!! Jag har hört att George Smiley á Alec Guinnes är antitesen till James Bond. Där Bond är den mest otroliga och overkliga hjälten är Smiley tvärtom, ytterst trovärdig och realistisk. Smiley är en lyckad spion, men en misslyckad människa. Jag uppskattar verkligen realismen och dramats successivitet. Istället för ett laddat och fartfyllt spionäventyr kan MULLVADEN liknas vid att lägga pussell. Detta är jävligt, jävligt bra!!! 4+