Monsterklubben

Eftersom inte de vuxna tror på monster så måste fem barn gå till anfall mot de monster, med Dracula i täten, som tänker ta över världen.

Originaltitel The Monster Squad
Regissör Fred Dekker
Manus Fred Dekker, Shane Black
Genre Komedi, Äventyr, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Andre Gower, Robby Kiger, Stephen Macht, Duncan Regehr, Tom Noonan, Brent Chalem, Ryan Lambert, Ashley Bank, Michael Faustino, Mary Ellen Trainor, Leonardo Cimino, Jon Gries, Stan Shaw, Lisa Fuller, Jason Hervey, Adam Carl, Carl Thibault, Tom Woodruff Jr, Michael Reid MacKay, Jack Gwillim, David Proval, Daryl Anderson, Robert Lesser

GrandMaster_E
2013-10-20
Lite svajig gräns mellan familjefilm och halvfånig skräckfilm men i stil med Goonies vinner den många poäng. Slutbataljen är grym!
DrJW
2013-08-20
Underskattad 80-tals kultfilm. Heh, en av manusförfattarna är Shane Black som också skrev manus till Dödligt Vapen och regisserade Iron Man 3.
Blondi
2013-08-07
Min absoluta favoritfilm som barn och när jag nu sett om den som vuxen så kan jag bara säga att, den är lika bra fortfarande.
Belmont84
2012-10-03
"The Wolf Man's got nards!"
EvilNed
2012-09-17
Känns helt otroligt 80-tal, och jag älskar konceptet. Tycker dock inte att filmen når hela vägen fram och känns oslipad. Handlingen är lite för banal och simpel även för en sån här film och den begår det stora misstaget av att faktiskt vara lite för seg. Det tar ett tag innan saker börjar hända, och då är filmen nästan slut. Annars är effekterna toppen och stämningen godkänd. Dock föredrar jag Fright Night och Night of the Creeps, som är filmer i samma genre och från samma tidsålder.
Gröne_Orm
2011-12-20
Inga dumheter, inga fånigheter. Bara en jävligt snygg och tajt rulle.
schramm
2011-11-12
Jag brukar avsky när man blandar skräck och komedi, men det här var faktiskt bra. Gjord med väldigt stor respekt för originalfilmerna, jag log brett åt alla blinkningar åt diverse universal-filmer. Grymt snygga effekter hjälpte det hela att vara ännu mer underhållande, det kändes stundtals som en snällare variant av Fright Night.
ziferN
2011-11-11
Totalt mysig, stämningsfull, smårolig och underhållande 80-tals film som var över förväntningarna. Barn skådisarna bjuder på charmigt skådespel och storyn är så typiskt 80-tal! (love it!) Stark trea och bra tidsfördriv helt enkelt. Rekommenderas om du älskar skräckfilmer från det underbara 80-talet!
thebully
2011-11-01
det här är riktiga grejer
luxlisbon
2011-10-30
Monster Squad, vilken film! Underbart härlig med karaktärer att älska. Efter att ha sett denna så är det omöjligt att inte tycka om Tom Noonan.