2.7

Lita på mej, älskling!

Karl och Anna är förlovade men har ingenstans att bo tillsammans. Anna delar lägenhet med den karriärinriktade journalisten Ulla och Karl bor hos sin bror Fredrik. Om Karl och Anna nu på något sätt kunde få Ulla och Fredrik att flytta ihop, så skulle det bli en lägenhet över. Karl sammanför de två kommande kontrahenterna vid en utflykt på landet, som blir mycket misslyckad.

Originaltitel Lita på mej, älskling!
Regissör Sven Lindberg
Manus Eva Seeberg, Stig Ossian Ericson
Genre Romantik, Komedi, 60-tal
Skådespelare Maj-Britt Nilsson, Jarl Kulle, Lena Söderblom, Sven Lindberg, Lena Granhagen, Herman Ahlsell, Helena Reuterblad, Ragnar Arvedson, Margaretha Krook, Elna Gistedt, Solveig Ternström, Anita Lindohf, Helena Fernell

Albion
2020-07-11
Bitvis rolig och charmig men också mycket trams o flams. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
tandersten
2015-12-25
Sälllan sett sånt trams, dialogen är urdålig och manuset är väl vridet ur en kaffesuump eller nåt.
CHARITY
2009-06-26
Gaska löjlig film, kanske beror på att den jag har inspelad är det dåligt ljud på.........
FabianBom
2009-04-20
lugnt....jag har filmen.
zac2go
2008-02-10
Fabian! Vill ha denna film, men det tycks inte gå att köpa den någonstans... :o( Riktigt rolig!
TobiasRydén
2008-01-12
Charmig och glad film innehållande en del skojiga scener. Sven Lindberg är alltid bra.
kennert
2007-06-24
En ganska småtrevlig film.
Stan
2007-06-22
Svenskarna kunde göra film på 60 talet, tro det eller ej. Kulle är underbar. Slutet sänkte.
2006-07-23
Mmmmm vilken underbar film! Musiksnutten som återkommer är ju helt galen. Bra bil åxå, som fortsätter att gå trots alla vitala delar den tappar!
MaraJade
2006-05-01
Visst har man sett sådan här typer av filmer förr men med bra skådespelare och riktigt roliga scener så kan man ju inget annat än att gilla den. Tyvärr lyckades jag missa början, men det var lätt att hänga med i berättelsen så det gör nog inte så mycket..