1.3

Lake Placid 2

Ännu en gång är en jättekrokodil lös i ett vatten där den inte borde vara. Den lokala polismästaren ger sig ut tillsammans med en egotrippad jägare och en vilddjursexpert för att fånga besten levande.

Originaltitel Lake Placid 2
Regissör David Flores
Manus Todd Hurvitz, Howie Miller
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare John Schneider, Cloris Leachman, Sam McMurray, Sarah Lafleur, Justin Urich, Alicia Ziegler, Terence H Winkless, Chad Michael Collins, Joe Holt, Ian Reed Kesler, Robert Blush, Jonas Talkington, Michael McCoy, Zhasmina Toskova, Vlado Mihailov, Yana Marinova

menschenfeind
2022-07-18
Som en totalt meningslös remake på första filmen, där precis allt är sämre och dummare.
Robkiller
2019-01-09
Med SyFy inblandat den här gången så är det skitfula effekter och risiga skådespelare som gäller... men är trots det lite underhållande i sin uselhet.
2016-09-26
Man väntar sig kanske inte originalitet när man slår igång Lake Placid 2, men att det mesta har kopierats rakt av från första filmen är ändå i skamlösaste laget. Den vet dock precis vad den är den här filmen, och den försöker inte vara något annat än en usel b-film. I all sin uselhet så tror jag också minsann att den lyckas vara mer underhållande än sin mer påkostade föregångare. Jag fick mig iaf några rejält goda skratt längs vägen, även om det ibland var svårt att avgöra ifall humorn var frivillig eller ofrivillig. De anmärkningsvärt dåliga datoreffekterna är emellertid svåra att svälja, krokodilen är dålig nog, men flygplanet är något i hästväg uselt. Sedan beter sig förstås karaktärerna genomkorkat, vilket ibland är kul, och ibland är irriterande. I slutändan är det hursomhelst svårt att sträcka sig längre än till en tvåa i betyg, men jag ser ändå fram emot att beta av resterande uppföljare
ropes_in_tears
2015-02-22
Världens sämsta uppföljare. Utan att tveka så var det vad jag satt och tänkte på under hela filmen. Den största anledningen till detta är den enorma skillnaden i kvalitet mellan första och andra filmen. Här har man t.x. inte ens haft råd att hyra ett flygplan utan flygplanet är i riktigt usel CGI. För att inte tala om väldigt uppenbara missar i kontinuitet: i större delen av filmen har man glömt var flygplanet står parkerat och det saknas följaktligen helt i flera scener. Och då har vi inte ens börjat tala om manuset och skådespeleriet - som är på samma nivå som det borttappade flygplanet i dålig CGI. Det är inte den sämsta film jag någonsin sett, men det är utan tvekan den sämsta uppföljare jag någonsin har sett.
2014-12-02
Kallas i trådar på imdb för världens sämsta uppföljare. Så är det naturligtvis inte, men den sköna första filmens blandning av skräck och komedi plus snygga effekter når den såklart ej fram till. Manuset är som sig bör korkat vilket nästan är en regel för den här typen av rullar, men även effekterna rätt så ruttna vilket sänker. Men det finns betydligt sämre titlar på samma tema.
2013-08-09
Njöt när alla idiot mongon blev uppätna. sen var det coolt med granat geväret som gjorde köttfärs av croc satygen.
godsk88
2010-03-16
helt sjukt värdelös film! usla effekter, dåligt manus och skådespelet likaså. att jag såg en download av dålig kvalitet gjorde inte tortyren mer behaglig. egentligen inte värd ett betyg ens men får en ettta för sakens skull. top 10 sämsta jag någonsin sett!
Angeliana
2010-02-11
Människorna var så korkade så jag satt och hoppades på att de skulle bli uppätna allihopa och att krokodilerna skulle regera över världen.
TheHorrorfan
2010-01-17
Den är mycket sämre än 1an och det märks även att det är andra som har gjort uppföljaren med tanke på effekterna -.- Men man har sett sämre så den får en 2a.
Fermis
2009-09-24
nej de skulle inte gjort en uppföljare