2.3

Klara

Klara flyttar tillsammans med sin mamma till landet efter föräldrarnas skilsmässa. Hon känner sig utstött och har svårt att få kompisar. De flesta tjejerna i Klaras klass rider och för att komma in i gänget följer hon med till ridskolan. För att inte avslöja att hon är helt nybörjare på hästar, tvingas Klara ljuga och innan hon hunnit bromsa lögnerna har hon anmält sig till en stor ridtävling...

Originaltitel Klara
Regissör Alexander Moberg
Manus Petra Norman
Genre Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Rebecca Plymholt, Kjell Bergqvist, Regina Lund, Joe Lützow, Ebba Ribbing, Maia Rottenberg, Herta Jankert, Josefin Högfelt-Öijer, Tova Renman, Emma Sandborgh, Sanna Krepper, Carl Miller Ezelius, Jessica Pellegrini, Ole Forsberg, Jacqueline Ramel

HippiePatrik
2016-07-26
VARNING! HÄSTFILM! Kjell Bergqvist har en ytterst minimal roll i filmen och kunde spelats av vem som helst.
GordonRamsey
2013-09-01
Hatar den
Gigi1943
2012-03-01
Jag skall nog akta mig för "familjefilmer", jag är lite för gammal för sånt har jag märkt. Jösses så fånig denna var, vilket pekoral (men kan tänka att hästintresserade 10-åringar njuter). Jag såg den för Kjelles skull (jag gillar ju honom, han är bra i ALLA roller). Den kan bara inte få högre än "sämst", en 1:a alltså, mamma mia (men hästen är gullig).

2010-12-04
Detta kan mycket väl vara den sämsta film jag någonsin har sett.
FruktJucie
2010-10-31
Jag har läst alla klara böcker, den här filmen (som är baserad på några av de första böckerna) tycker jag inte har så mycket gemensamt ned den riktiga storyn mer än några namn. Men den "nya" historien var bra den med, okej skådespeleri med några små... tabbar. Hade känts bättre om filmen varit fristående med ett eget namn:P
Bamsemannen
2010-10-23
Klart att filmen inte så bra men ser man den med sin dotter som gillar hästar och lever sig in i hennes engagemang och känslor till filmen så måste den få en trea.
PebblesBeach
2010-10-17
För mig som kan hästar är det här en totalt värdelös film..
ivan
2010-10-05
Min 11 åriga dotter och jag tycker att det var en bra film. Storyn var bra och den innehökk både spänning och lite kärlek. Betyget blir en 3:a!
divaad
2010-05-29
hahahahahahaha
milkthistle
2010-03-24
haha, jag har en vän som spelar en biroll :D MJIH.