2.3

Selma och Johanna - en roadmovie

Är man snart elva år är ingenting omöjligt - och blir man orättvist behandlad kan man ju alltid sticka iväg till Europadomstolen i Strasbourg och reda ut saker och ting... Den målmedvetna attityden intar tjejkompisarna Selma och Johanna, när de efter sommarlovet står inför faktum att fröken ska tvinga Johanna att gå om fjärde klass - och det är upptakten till en äventyrsfylld resa mot rättvisan!

Originaltitel Selma och Johanna - en roadmovie
Alternativ titel Selma & Johanna - En roadmovie
Regissör Ingela Magner
Manus Ingela Magner, Sara Heldt
Genre Drama, Familjefilm, 90-tal, Roadmovie
Skådespelare Kjell Bergqvist, Jakob Eklund, Harriet Andersson, Johan Widerberg, Jan Mybrand, Barbro Hiort af Ornäs, Grete Havneskjøld, Lakke Magnusson, Fredrik Ultvedt, Anna Sjögren, Anna-Lena Hemström, Lis Nilheim, Odile Nunes, Martina Haag, Fredrik Ultvedt

2021-05-13
Tyckte bättre om denna när jag var barn. Tycker ändå fortfarande att den är bra.
2021-07-09
Har jag sett denna? I så fall måste den vara dålig eftersom jag inte mins filmen...
Christofer
2013-10-06
En bagatell som dock hade ett visst mått av underhållning tack vare några kända ansikten. Själva storyn var ju däremot inget vidare. Godkänt.

2013-07-28
Jag tyckte inte om den när jag var yngre och det gör jag inte nu heller, dock finns det något enstaka roligt inslag här och där.
Xenox
2012-07-04
Ganska okej barnfilm.
Rikk3
2009-05-13
jag tycker den är rätt ball :)
BadCharlotte
2009-05-04
Älskar hajlåten! Och filmen var definitivt en favoritfilm när jag var liten.
KarlG
2008-09-07
Söt och klassisk barnfavorit.
Roosie
2008-07-20
och pappa haj....haha gillade den här väldigt mycket när jag var lite mindre. Har inte sett den på ett tag men låten sitter fortfarande kvar i huvudet!
Dreamink
2008-04-04
Måste se om den nån gång, men jag minns att den inte engagerade mej nämnvärt.