2.4

Heartbreak Kid

En nygift man upptäcker under sin smekmånad att hans val av fru kanske inte var det allra bästa. Hon visar sig vara en mardröm och det blir inte lättare när han samtidigt möter sin riktiga drömtjej.

Originaltitel The Heartbreak Kid
Regissör Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Manus Scot Armstrong, Leslie Dixon, Bobby Farrelly, Peter Farrelly, Kevin Barnett
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Ben Stiller, Jerry Stiller, Leslie Easterbrook, Scott Wilson, Rob Corddry, Carlos Mencia, Michelle Monaghan, Ali Hillis, Eva Longoria, Joel Bryant, Stephanie Courtney, Malin Åkerman, Kathy Lamkin, Nicol Paone, Danny McBride, Kayla Kleevage

Skapad 2019-12-22 av Andy_B
Jag har alltid uppskattat regiduon Farrelly. De gör precis den sortens ”feelgood”-filmer som jag gillar. De regisserar inte de där lama, smeka medhårs-filmerna som ofta amerikanarna kläcker ur ...   Läs mer »

Skapad 2019-12-02 av kadaver
The Heartbreak kid handlar om Eddie Cantrow, en man som precis passerat sina bästa år, som tyvärr inte lyckades gå ur dem hand-i-hand med någon kvinna. Därför pressar hans far (Jerry Stiller) o...   Läs mer »

Dream
2023-04-07
Små roligt, men nja.
amam
2023-04-07
Tyckte mest Malin Åkerman var den största behållningen. Lite kul att de gjorde huvudpersonen så osympatisk.
Zero75
2018-06-28
Se Elaine Mays riktiga version istället. Det är ett oroande mästerverk. Den här är ju jättedålig.
2018-06-24
Även om jag missade lite av filmen så törs jag tillstå att filmen är ungefär så kass som man kan förvänta sig. (4/15)
Sunken25
2016-12-21
Den är rolig, jag vet att det är låg komedi men ibland funkar det och ibland inte. Denna funkar och trots några lågvattenmärken skrattar man högt!
2016-11-19
Även om det här inte är någon av mina favoriter så tycker jag ändå att det här är en helt okej komedi. Skådespelarna gör bra ifrån sig och filmen är ganska rolig och underhållande. Men det är ingen film jag kan tänka mig att se om och om igen.
Bullen84a
2015-07-31
Nja, rolig men ändå inte helt ok
2014-12-30
En film som ibland lyckas riktigt bra med att få mig att skratta för att andra stunder misslyckas. Ben Stiller är en favorit men detta är en bra bit från det bästa projekt han har valt. Malin Åkerman är helt ok. 2+
mumiemonstret
2014-11-16
Det är slutskruven som puttar upp den här filmen till en trea. Och då menar jag inte den under eftertexterna.
Gigi1943
2014-11-16
Såg den igår för jag hade glömt att jag sett den tidigare. Inte förrän hon tappar nåt från balkongen så kände jag igen mig - så usel var den. Glöm alltså, men det är ju så - som mina vänner redan vet - att jag inte gillar komedier! De är sällan roliga. Suck.