2.1

En värsting till syster

När Deloris rusar in till sin pojkvän, gangstern Vince, ser hon hur han låter ta livet av en illojal medarbetare. Som vittne är hon livsfarlig och Vince ger sina hejdukar order att döda henne - till varje pris.

Originaltitel Sister Act
Regissör Emile Ardolino
Manus Paul Rudnick
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Whoopi Goldberg, Maggie Smith, Kathy Najimy, Wendy Makkena, Bill Nunn, Harvey Keitel, Robert Miranda, Richard Portnow, Jim Beaver, Joseph Maher, Mary Wickes, Rose Parenti, Ellen Albertini Dow, Carmen Zapata, Pat Crawford Brown, Ruth Kobart

Ful_fisk
2023-09-28
Rätt billig intrig med gangsters och så, men det blir ju ändå rätt charmigt när de väl kommer igång med sångnumrena. Blev lite förvånad hur lång tid det tar innan de kommer dit, men när nunnorna väl börjar släppa loss är det svårt att inte bli lite charmad. En småtrevlig familjefilm, väldigt amerikansk, väldigt 90-tal.
2018-01-17
Något bättre än 2:an, men inte alls bra...
yrkeschaufföre
2018-01-10
Inte världens bästa historia men jag lyssnar på musiken från filmen flera gånger i månaden så det blir ändå en positiv upplevelse att se filmen igen.
2017-08-01
Goldberg är klockren!
ulpe01
2017-01-05
Hur kunde man ha missat att sätta betyg på den här som man sett fler gånger än man kanske borde. Rätt underhållande och förutsägbart. Gränsar till en tvåa, men det är charmigt nog att nå upp till en svag trea.
eandersson
2015-01-03
Sämre än vad jag mindes från min barndom, men ändå inte allt för dålig. Snurrar runt kring godkänt-strecket (~2½).
2015-01-02
Jag gillade filmen när jag var yngre men nu skulle jag inte säga att detta är en film jag gillar. Samtidigt är det inte en film som irriterar eller stör utan jag kan se den från början till slut och ändå få viss underhållning. Whoopi Goldberg fungerar i huvudrollen. 3-
mattarello
2014-11-02
Oförarglig och charmig historia som nog många i min generation sett i barndomen. Jag återsåg den idag och rycktes med i denna medryckande och totalt förutsägbara berättelse. Det svänger må ni tro!
Tatty
2014-08-15
Underbar film med Whoppi Goldberg. Älskar att höra nunnorna sjunga. Älskar Whoppi i filmen.
rebeccajansson
2013-11-05
Kan inte säga annat än att denna film är lysande. Man blir så sjungsugen!