1.9

En värsting till syster 2 - Redo att synda igen

Nunnorna verkar ha tagit sig vatten över huvudet när de ger sig på att undervisa på en skola fylld med hysteriska tonåringar. Deras böner blir besvarade när Deloris går med på att agera som skolans musiklärare.

Originaltitel Sister Act 2: Back in the Habit
Alternativ titel En värsting till syster II
Regissör Bill Duke
Manus James Orr, Jim Cruickshank, Judi Ann Mason
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Whoopi Goldberg, Lauryn Hill, Kathy Najimy, James Coburn, Michael Jeter, Maggie Smith, Barnard Hughes, Jennifer Love Hewitt, Mary Wickes, Wendy Makkena, Sheryl Lee Ralph, Robert Pastorelli, Thomas Gottschalk, Alanna Ubach

2023-09-28
Ganska forcerat hur de ska få tillbaka Goldberg i nunneutstyrsel, men smart val att inte blanda in gangsters och göra samma sak som ettan, utan forma en ny slags story. Sedan är det ju en ganska lättviktig story, lite som en Farliga sinnen light, även om denna ju kom först. Men det är ju mer musik i denna än i ettan och sångnumrena är ju det huvudsakliga. Rent filmiskt kanske inte överdrivet bra, men som musikal duger det ändå gott och väl, och återigen vinner filmen mycket på sina sympatiska karaktärer. Det blir nätt och jämnt godkänt.
2019-01-02
Höjer till en svag, svag, svag trea. Storyn är tunn och konstlad men musiken är bra och jag har sett filmen minst 10 gånger så två är lite lågt.
sodomiten
2019-01-01
Det är bra skådespelare i denna feelgood-film. Men storyn är för tunn och förutsägbar att man ska orka bry sig riktigt. Synd att Bill Duke bara hade en liten roll, för han har starkare karaktär än alla andra på samma gång.
2018-01-17
Skum film...
Henkepedia
2017-12-31
Håller inte samma klass som ettan.
2017-08-01
Inte lika bra som ettan men bra ändå. Svag 4:a.
ulpe01
2017-01-05
Håller inte samma nivå som första filmen, en något krystad uppföljare. Plus för en ung Lauryn Hill.
Tatty
2015-01-04
Lika bra som ettan. Älskar Whoopi. Får gåshud när kören sjunger. Gillar filmen skarpt som ettan.
2015-01-02
Sämre än första filmen på de flesta punkterna. I den första filmen som i sig själv inte var särskilt originell så fanns det i alla fall moment av underhållning och ett manuset med viss idè. Här är manusidèerna riktigt tröttsamma. Inte dåligt men inte heller godkänt.
mattarello
2014-11-09
Tunn intrig och mycket återanvändning från ettan men det håller ändå som lätt underhållning med mycket charm och sötsliskighet.