2.4

Cannibal Apocalypse

Några Vietnamveteraner återvänder efter avslutad tjänstgöring, men det visar sig senare att de smittats av ett sorts kannibalvirus och börjar snart sätta tänderna i stadens innevånare...

Originaltitel Apocalypse domani
Alternativ titel The Last Hunter
Regissör Antonio Margheriti
Manus Antonio Margheriti, Dardano Sacchetti
Genre Skräck, Action, 80-tal
Skådespelare John Saxon, Elizabeth Turner, Giovanni Lombardo Radice, Cinzia De Carolis, Tony King, Wallace Wilkinson, Ramiro Oliveros, John Geroson, May Heatherly

2023-05-22
Seg, tråkig och ointressant.
papabobadiof
2016-02-08
Något kannibal-kalas blir det då fan inte här, de biter mest folk och springer därifrån - och vad är poängen med det?? Fränt soundtrack dock, och John Saxon är ju aldrig fel...
Fläskkäft
2014-10-24
En väldigt segdragen historia med många dumma inslag. Jag gillade inte alls händelseförloppet och slutet blev verkligen mörkt. John Saxon håller filmen vid liv och jag diggar han stenhårt, han är något av B-filmernas okrönte kung. Det bjuds stundtals på riktigt skön musik men som sagt tempot är alldeles för lamt och trots att filmen är blott 90 minuter lång känns den mycket längre.
2013-09-06
Här får man verkligen valuta för pengarna (och då snackar vi lire) - det är fanimig inget som fattas (bortsett ett fräsigt monster och kanske lite mer tuttar). Men även om det är lite snurrigt och trots att filmen är proppad med odödliga sekvenser, så känns helheten lite beige. Stark trea! (9+/15)
PreCert
2012-08-12
Saxon är grym som vanligt!

2012-04-13
Inte direkt vad man suktar efter när man vill se zombier och kannibaler. Alldeles för mycket usel Deer Hunter-ripoff.
craptastic
2011-12-15
John Saxon som zombie/kannibal, inte fel! Antonio Margheriti har inte gjort mig besviken ännu och detta är en guldklimp. Gillar det sköna MC-gänget som får rocka loss lite. Polisen handlar urdumt och det är fuldubb. Vad skäms du över Saxon?
2011-08-30
Klassiskt videovåld av Margheriti med den alltid lika svettige John Saxon. I grunden en urbota dum handling piggas upp av en hel del snask och gore av det blodigare slaget till ett soundtrack man inte kan tycka illa om. Lägg till lite annat typiskt 80-tal i form av eldkastare och annan arsenal så har man en höjdarrulle på ca 90 min.
mugabe
2009-11-17
Närapå obegripligt usel.
idd
2007-07-25
margheritis mindre seriösa vietnamrulle börjar som en krigsfilm å utvecklas efterhand till nån slags zombierulle.. john saxon e precis lika stenhård som alltid å trots att filmen är ganska anspråkslös å ooriginell så ere kort sagt bra underhållning..