RecensionPirates of the Caribbean - Död mans kista

Jag älskar verkligen \"gör två uppföljare och låtsas att det är en trilogi\"-filmer. Verkligen.

Filmen tar an där ettan slutar, Will Turner (Orlando Bloom) och Elizabeth Swann (Keira Knightley) ska just gifta sig... Men bröllopet avbryts abrupt då de båda turturduvorna anklagas för att ha hjälpt den galna Jack sparrow (Johnny Depp) att rymma från fängelset. De ska egentligen hängas men kapten Beckett, som kommenderat arresten, ger dom ett val; om de lyckas fånga in Jack går de helt fria. Jack har å andra sidan stora problem på andlig nivå då han sålt sin själ till en spökpirat vid namn Davy Jones och får ett gigantiskt sjömonster efter sig...

Det ska vara stort. Det ska vara mer. Episkt ska det till och med vara, till varje pris. Ja, vad bättre är, det ska numera fungera till alla målgrupper. 20 giriga filmbolagare som sitter på möten och ändrar i manus för att filmen ska innehålla \"allt\". Konstigt då att man missar de mest uppenbara grejor, som att Keira Knightley aldrig verkar bli smutsig i ansiktet.
Eller så är detta ett medvetet drag för att marknadsföra en trendig hudkräm/mascara, vad vet jag som tittare egentligen?

Vilken tur också att de slängde in lite slapstickdoftande skämt, jag tröttnar aldrig på folk som snubblar, får saker i huvudet och gör roliga ansiktsuttryck som visas på skärmen i flera sekunder så att jag VERKLIGEN förstår hur kul skämtet är. Jag menar, varför ska man vara subtil när risken finns att de riktigt dumma i publiken inte fattar skämtet, det är ju ren diskriminering.

Okej, jag erkänner. Den enda karaktären jag gillar är Jack Sparrow och nu intalar jag mig själv att resten av filmen är lysande även den. Nä, egentligen, vem behöver en handling när man kan se en sjösjuk pirat bli jagad av en enorm bläckfisk i två timmar?

Nu måste jag dra, jag ska in på \"The Internet Movie Database\" och ge filmen högsta betyg med alla mina fem konton, efter att jag gett den här recensionen \"tumme ner\".
Ses vid premiären för nästa piratfilm då mina förväntningar kommer att vara så uppskruvade att jag får utlösning när jag hör den fräsiga temamelodin spelas på volym 72.
Tja!