RecensionHarry Potter och den flammande bägaren

Den stora trekampen ska börja. En elev vardera från tre olika skolor ska utses och man får inte vara under 17 år. Den som vill bli utvald måste lägga namnet i den flammande bägaren. När de utvalda räknas upp av Dumbledore kommer Harrys namn med. Någon har lagt hans namn i den flammande bägaren. Han tvingas att delta i den farliga trekampen.

Oj, vad länge jag länge jag längtat efter denna film. Jag har läst fem av de hittills sex böckerna och förväntade mig en mycket bra film efter de fina recensionerna. Det fick jag också.

Wow! Filmen var riktigt bra. Effekterna, skådespelet och den rätta Potterkänslan var tre saker som var mycket bra med filmen.

Radcliffe, Grint och Watson gör ett enastående jobb som Harry, Ron och Hermione. Radcliffe är perfekt som Potter och ger karaktären något speciellt. Grint är jättebra som Ron och man skrattade många gånger åt honom i filmen.
Watson har en speciell glimt i ögat som passar för Hermione. Hon är riktigt bra och är charmig.
Ni som tror att Fiennes har en stor roll har fel. Han är med väldigt lite och spelar han-som-inte-får-nämnas. Han gör det väldigt bra och ser riktigt läskig ut.
Alan Rickman spelar än en gång Severus Snape och gör det bra, som i alla de andra filmerna.
Tyvärr får man inte se något av Gary Oldman. Han pratar bara i en brasa en gång. Det är synd för att han är en bra skådespelare. Hade velat se mer av honom.

I Harry Potter And The Goblet Of Fire är effekterna makalösa. När vi inledningsvis får se VM i quidditch är det sanslöst häftigt. Jag kan förstå att det kostat mycket att göra filmen, men känslan infinner sig verkligen. Jag blev inte besviken.
Man märker att Newell öst på lite extra med effekter, men det gör inte så mycket.
Det är en väldigt actionfylld film, precis som The Prisoner Of Azkaban. Den mörka stämningen finns fortfarande kvar från den förra filmen och det uppskattar jag. Jag tycker oftast att filmer blir bättre när det är dramaaktigt och mörkt.

Det mesta i filmen lyckas och jag blev överraskad.
Gå och se!