RecensionPhone Booth

Pr - killen Stuart \"Stu\" Shepard ringer ett telefonsamtal till sin älskare i en telefonkiosk i New York. Efter det ringer telefonen och Stuart är osäker på om han ska svara, men han gör det. Det visar sig vara farligt för att det är en psykopat som står i ett fönster i en av byggnaderna ovanför Stu. Galningen har ett gevär med lasersikte. Stu tror först att det är någon som skojar men det visar sig vara blodigt allvar. Om Stu lägger på eller säger något till polisen blir han, hans älskare eller hans fru skjuten. Galningen har mördat folk med sitt gevär innan. Det här blir en kamp om liv eller död.

Phone Booth är en mycket intressant och bra film. Hela filmen utspelar sig i stort sätt i en telefonkiosk. Man tycker att det låter lite sådär innan man ska se den, men det blir faktiskt grymt spännande av det hela. Man sitter som på nålar. Det är en kort film, vilket är bra. Om den hade varit längre hade den blivit tråkig.
Joel Schumacer har hittat en talang i irländaren Colin Farrell. Han spelar grymt bra i rollen som Stu Shepard, en kille som glider runt, har älskare och tjänar pengar.
Forest Whitaker spelar mycket bra som polisen som försöker få reda på vad som pågår och Kiefer Sutherland som psykopaten som man bara får höra med en äcklig röst hela tiden. Sutherlands röst låter läbbig och den utgör en stor del av spänningen.
Det är helt fantastiskt hur de har lyckats att göra en så här bra film på bara drygt en vecka. Jag är helt enkelt imponerad. Man får en väldigt klaustrofobisk känsla när han står i telefonkiosken hela tiden och aldrig får komma ut. Jag trodde att den här filmen inte alls skulle vara så bra som den är. Filmen är makalös och slutet är oförutsägbart och inte alls Hollywood.

Skynda er att se den här! En kort film med bra skådespeleri och mycket spänning.