RecensionRovdjuret

Dutch och hans gäng utför ett rutinuppdrag i skogen. Det visar sig att de inte fått all information, men det är inte det minsta problemet. En varelse förföljer dem i djungeln och det är varken ett vildsvin eller Stallone.

Först måste jag bara påpeka att Predator är en av mina favoritfilmer och det är inte bara för att den är \"jättetuff\", visst är den det, men anledningen till att jag sätter ett så högt betyg är för att jag inte sett någon annan renodlad actionfilm (förutom Aliens) som kunnat matcha denna film.
Istället för heta sexscener eller intressanta/tråkiga diskussioner som segar ner filmer så får du en fartfylld och adrenalinstinn actionfilm i sitt råaste form.

Har hört att många tycker den är larvig och grabbig men är det inte så att nästan alla actionfilmer är det? Dem som tycker det är oftast sådana som inte gillar actionfilmer och då är faktist inte denna film något som sticker ut från mängden. För den har varken orginell story eller skådespelare men den har något som dem andra Arnie filmerna inte har; Känsla.

Predatorn är det häftigaste filmmonstret delat med Alien och det kan inget ta ifrån det. Man kan säga att det är den som bär hela filmen på dennes bepansrade axlar. Om predatorn skulle sett ut som det var tänkt att den skulle göra så kan jag garantera att många inte skulle brytt sig om denna film idag.

Denna film är omöjlig att gilla om du inte gillar action men om du gör det så är det här mästerverket ett måste!

Om ni vill ha tempo,spänning,tuffa effekter och massor med rå action så är denna filmen ni vill se!

- If it bleeds we can kill it.