RecensionX-Men 2

En grupp mutanter, som bara önskar leva i fred med vanliga människor, tvingas av det skälet eliminera den man som är inriktad på att förgöra dem.

I detta äventyr måste Proffessor Xavler, Wolverine, Cyclops, Storm och de andra hjältarna samarbeta med deras ärkefiende Magneto och hans kumpaner för att bekämpa en ännu värre fiende.

Jag tyckte X-MEN var en helt ok film och tycker ungefär att denna är lika bra. PÅ lite olika sätt.
Det är inget som är jättebra, men det är absolut inte dåligt eller.
Lite lagom sådär, men tyvärr också inte tillräckligt inspirerande för att man tänker, wow - vilken häftig actionfilm!

Handlingen är trots allt ganska konventionell och riktigt spännande blir det bara vid några få tillfällen, även om filmen givetvis är underhållande och välspelad.
Skådespelarna gör vad dom kan inom den begränsade ramen och ger inlevelse och realism åt sina karaktärer, utan att det på något sätt blir löjligt. Inga oscarsstatyetter direkt, men habila prestationer från en hel del duktiga skådisar.
Filmen kan också ses som en liten skildring av hanteringen av det som är annorlunda, och hur vi väljer att se på det, med avsky, rädsla, okunnighet eller med förståelse, respekt och acceptans.
Klart sevärd.

Mycket bra kvalitet på både ljud och bild.