RecensionThe Ladykillers

Man väntade sig en bättre film - med stjärnor som Tom Hanks, Marlon Wayans och J.K. Simmons och med bröderna Coens som står för regin - men ack nej, denna är en för överdriven komedithriller som inte lyckas särskilt bra.

Annars kan jag ändå tala om att Tom Hanks aldrig har varit så kul som i denna film - under 80talet medverkade han mest i komedifilmer, under 90 talet i seriösa filmer som han fick Oscars för och nu denna, han har nog mognat till lite, och lyckats spela en roll som han kan vara småkul i.
Annars är jag ganska besviken på denna film - och är ganska nyfiken på hur originalfilmen från 1955 som jag inte sett ännu var.

Tycker iallafall att det är ändå en film som kan njutas - åtminstone av mig. Skrattade lite, men det finns klart roligare och bättre filmer, men har man väl satt sig i en biosalong får man lite av filmupplevelse tillbaka av pengarna. Men bara lite.

Några kvicka repliker, roliga scener, dumma dialoger mellan G H Dorr och tanten Mrs Munson, ett roligt slut som är för ÖVERDRIVEN OCH DUM, det är vad man får av denna film. Bra? Nej. Godkänd? Till en gräns. Kul? Lite. Story? Överdriven, leder ingenstans.

Ändå tycker jag om denna film, vet inte varför. Det är väl för att det är ändå en charmig story på nåt sätt - men den komiska har gjort filmen en besvikelse. THE LADYKILLERS är inte vad som händer i filmen, utan vad killarna planerar att göra och får konsekvenser för det.. Mer avslöjar jag inte.

Om ni gillar en överdriven komisk story med en slut som leder ingenstans, och är inte vad det skulle bli i verkligheten, så är det bara att gå och se filmen. Men gillar ni inte sånt, skippa den.