RecensionWelcome to the Jungle

Fullt ös medvetslös beskriver “Welcome to the jungle” ganska så bra. Rock och Sean ”Stifler” William Scott står som det omaka paret i en actionfylld och komisk färd långt in i Amazonas djungel.

Beck (Rock) jobbar som skuldindrivare, ett arbete han helst vill slippa. Så i en överenskommelse med sin arbetsgivare så ska han åka till Amazonas djungel för att hämta hem Travis (Sean William Scott). När han gjort det är Beck fri att stå på egna ben med ett lovligt startkapital.

Väl på plats i den exotiska staden träffar han snart Travis som motvilligt vill åka hem till staterna. Han har nämligen hittat stället där en av världens mest eftertraktade skatter finns. Beck vill hem, Travis vill det inte och stadens ”maffiaboss” Hatcher (Christopher Walken) vill bara bli rik.

Jag måste erkänna att jag på förhand inte hade allt för stora förväntningar på filmen när jag bänkade mig. Men så fel jag hade, det här är 104 minuter av ren och skär underhållning som fungerar både i actionbiten och på komedisidan.
Den har ett fruktansvärt snyggt foto, vilket den rent naturligt fått ganska mycket gratis tack vare sin omgivning. Men också samspelet huvudrollsinnehavarna fungerar till större delen av filmen felfritt. Sean W. Scott karaktär ligger ganska nära allas våran Stifler vilket bara är tacksamt för det är ungefär allt vad pojken klarar av. Men just samspelet med en superenergisk Sean mot en lugn och metodisk Rock fungerar utmärkt, vilket är a och o i denna typ av film.

Lite ”Indiana Jones”, lite ”Dödligt Vapen” och förbaskat mycket action gör ”Welcome to the jungle” till en positiv överraskning och en ganska så roande och underhållande tripp.