RecensionSom hund och katt

Hemma hos en helt vanlig familj i USA så forskar fadern med en formel som ska ta bort allergin för alla hundallergiker.
Hundarna skyddar familjen och gör allt för att försöka hålla dem maktlystna katterna där ifrån. Särskilt en katt som vill ta över världen.
Låter det otroligt?

Ändå så lyckas filmen att få det att kännas som det inte var fullt omöjligt tack vare special effekter och specialtränade reflexer som både hundar och katter har för att inte få människor att veta.
Däremot så är resten rätt så dåligt. Jag trodde att det skulle vara en sorts barn film men endel av skämten passade inte in i en barnfilm. Jag vet personligen inte om barnen tycker det här är roligt, jag tyckte personligen inte att det var roligt, frågan är om barn tycker det? Jag tror inte det. Den har dock ändå några goda stunder, men det är oftast specialeffekterna som lyfter upp det och det skulle nog passa bättre i en töntig science-fiction film.

Sen har vi karaktärena som då och då känns platta och Lawrence Guterman, regissören, har inte lyckats med att få dem mer tre dimosionella. Särskilt pojken hade kunnat gjort ett mycket bättre jobb om han hade jobbat mer med ansiktet och ögona än med munnen, men sen kanske man inte kan be så mycket från ett barn. Däremot så har vi sett Jeff Goldblum bättre som nervös och förvirrad.

Frågan är fortfarande: är detta roligt?, svaret förblir nog nej.