RecensionPulp Fiction

Pulp fiction innehåller 3 historier som flätas samman i slutet på ett mästerligt sätt. Filmen innehåller en rad kända skådespelare bl.a. Samule L Lackson, Uma Thurman, Harvey Keitel och självklart Quentin Tarantino själv.

Den första historien handlar om två smågansgters (Amanda plummer och Tim Roth), dom sitter på ett fik dom senare kommer att råna.

Den andra historien (den bästa) är med Samuel L Jackson och John Travolta som får i uppdrag av deras \"boss\" att att hämta en väska (med oskännt innehåll) och lämna den till honom.

Den sista historien är med den ner dorgade boxaren Butch
(Bruce Willis) som \"tillhör\" Samuel J.och Johns T. chef, hans sista match i karriären e uppgjord.

Quentin Tarantino är min favorit regissör, i dom flesta action filmer är kraften lagd på att göra coola scener och därför blir allt annat lidande (t.ex. repliker), men i Tarantinos filmer är det nästan tvärt om och mig personlig tycker jag att det är bättre, om t.ex. replikerna blir bra blir scenerna också bra.
Jag rekomenderar alla att se denna film, den bästa filmen, den enda filmen.