RecensionZack Snyder's Justice League

Jag vill börja att poängtera att man inte ska blanda in Zack Snyder med "Justice League" (2017). Då Zack hoppade av projektet av familjeskäl så färdigställdes filmen av en annan regissör och det bidrog till att filmen blev en flopp. Denna version är Zack Snyders film och resultatet är utomordentligt välproducerat.

Jag har alltid haft ett bättre tycke för DC comics filmatiseringar då jag alltid har gillat den mörkare tonen i dem. Zack Snyder har med sina superhjältefilmer hittills visat att han är en mästare på den genren, även om många inte skulle hålla med.

Han sätter verkligen tonen för "Justice League" och får de ca 4 timmarna att inte kännas för lång utan man vill bara ha mer. Det finns ett djup i alla karaktärerna och det händer någonting hela tiden. Det finns ett allvar i filmen, något som man förväntar sig av en bra DC film.

Skådespelarna levererar varje karaktär så man blir förtjust i de och känner för dem. Musiken sätter tonen för en typisk superhjältefilm och effekterna och hela strukturen är verkligen imponerande så det känns som en åkattraktion som man inte vill ska ta slut.

Det finns småscener som kanske inte nödvändigtvis hade behövt varit med men de ger ändå det lilla extra som håller oss kvar i ett järngrepp ända fram till slutet av filmen.

Zack Snyder tillhör en av mina moderna favoriter av regissörer, han bidrar med snygga effekter och intressanta handlingar som man behöver se några gånger för att förstå. Och det är viktigt att man gillar mycket action för det är det hans filmer bjuder på. Hans version av "Justice League" är den man ska se, glöm den andra versionen. Denna är den ultimata superhjältefilmen där superhjältar samlas för att bekämpa ondskan.