RecensionWonder Woman 1984

Gal Gadot är nu tillbaka som Wonder Woman i denna uppföljare "Wonder Woman 1984" och är regisserad av Patty Jenkins. Filmen är baserad på dc comics Wonder Woman som skapades av William Moulton Marston.

Diana Prince lever i tysthet bland de dödliga i ett livligt, snyggt 1980-tal - en era full av överdrifter och strävan efter att ha allt. Trots att hennes krafter är på topp håller hon en låg profil, sköter om gamla artefakter och utför bara sina hjältedåd inkognito. Men när Diana ställs inför två helt nya fiender; Max Lord och The Cheetah, måste hon kliva fram i rampljuset och med all sin visdom, styrka och mod rädda mänskligheten från en ny värld.

I filmen får vi följa Gal Gadot och även skådespelarna Chris Pine, Kristen Wiig och Pedro Pascal. Gal Gadot gör lever upp till sin roll som Wonder Woman på ett framgångsrikligt sätt för att hålla både spännig och underhållning. Gadot har även spelat Wonder Woman i andra DC filmer som "Batman v Superman" från 2016 och "Justice League" från 2017. Chris Pine gör sin roll som Steve Trevor helt okej men om jag skulle jämföra med Lyle Waggoner som spelade Steve Trevor på 70-talet så gör han den bättre. Kristen Wiig gjorde ändå ett bra framträdande som Cheetah som Wonder Womans ultimataste fiende i denna film. Pedro Pascal som spelar rollen som Maxwell Lord den andra skurken i filmen. Han gjorde väl inte någon stor framgång som skurk. Jag ser det som så att det hade varit tillräckligt med Cheetah som skurk. Pascal medverkar just nu som The Mandalorian i tv-serien The Mandalorian.

Patty Jenkins som har regisserat Wonder Woman filmerna har faktiskt gjort ett bra jobb med filmen och skådespelarna. Hon har även regisserat nåfra avsnitt av tv-serien "The Killing" från 2011 och den serien var väldigt bra gjord. Det är inte direkt några mästervärksfilmer hon har gjort men hon har ändå gjort framsteg i sin karriär. Jenkins har dessutom inte gjort så många filmer och med tiden gör man oftast bättre ju fler man gör.

Filmen är egentligen lite precis som alla andra DC Universe filmer med action och underhållning. Cheetah passande faktiskt som skurk i denna film även om jag hade hoppats på att få se Circe men hon kanske blir skurk i nästa film. En sak var att folk tycker att den kanske är lite för lång men DC filmerna brukar vara rätt så det. Jag förväntade mig faktiskt att den skulle vara sämre men jag tycker ändå att den gick hem. Detta är en film för dem som är DC-fans eller kanske bara Wonder Woman-fans men det är ändå en film som är värd att se.