RecensionThe November Man

Jack Deveraux som är en före detta CIA agent tas tillbaka på ett uppdrag som involverar högt uppsatta amerikanska politiker. Han dras snabbt in i en härva med några av det värsta brottslingarna i amerikansk historia.

Peter får i uppdrag att skydda det värdefulla vittnet Alice Fournier som sitter på sanningen om en konspiration som ägde rum för flera år sedan. Peter får möta en gammal elev som har betytt mycket för honom, men som han nu tvingas att se som sin fiende. Men värre är det för eleven som är ute efter att döda Peter men påminns om deras tidigare relation och tvingas konfrontera sina känslor.

Den korrupta före detta generalen Arkady Federow som är på väg att bli Rysslands nästa president och är desperat efter att röja undan alla som vet om de grymheter han gjorde under det tjeckiska världskriget.

Deveraux blir efter en stund måltavla för alla och tvingas att se sig om efter nya vägar ut.

Den här filmen är för mig en riktigt bra film utan att behöva säga action film. En välgjord film med tunga effekter. Och jag upplever att den är genomtänkt till grunden. Det är skott och drama hela tiden vilket i många filmer kan vara uttråkande men här fungerar det för mig.

Den får också ett plus för bra kostym och fantasifulla idéer.

Jag upplever en ständig trygghet genom mord och gangstertyper. Jag känner en enorm trygghet i Pierce Brosnan då jag jämför honom med Liam Neson i Taken. Karaktären känns självsäker och klassisk.